Synes vi skal holde en god tone. Verden bliver aldrig sort og hvid. Ingen biler er super gode og ingen er super dårlige. Men mennesker bruger så mange penge på biler at der bliver lagt store følelser i.
Peugeot laver så vidt jeg ved ikke selv deres bremser. Alle bilfabrikker køber bremser af Bendix, Ate, Girling, Lucas og der er sikkert flere. Når bremser skurer eller hyler er det generelle problemer som naturligvis kan afhjælpes.
Den største tak skal KHJ have for altid at komme med super gode svar og løsninger på masser af problemer.
Når der skal laves TV giver det stor gennemslagskraft når nogen hænges ud. Jeg har set begge udsendelser og læst alle indlæg her og på Citronik.dk
For mig at se er problemet at der i nogle motorer produceres meget sod som forringer olien.
Bundkarret og sien i banjo bolten er nok ikke super smart, men det der giver soden i olien er dårlig forbrænding af diesel. Hvis der er defekte flammeskiver bliver kompressionen for lav og det giver dårlig forbrænding. Dette problem er vist ret kendt på denne motor. Mange små ture giver også sod i olien.
Man burde anbefale at få skiftet olie oftere hvis man kører end del korte ture.
Man kunne også analysere den gamle olie og så vurdere om skifteintervallet er passende eller skulle sættes ned. Men det afhænger jo af kørestil og ikke af om det er en psa motor eller andet fabrikat. Jeg tror ikke nogen motorer har godt af at køre så langt på olien som fabrikkerne siger de kan. Jo hvis de kører som taxa og er varme hele tiden eller kører flere hundrede kilometer om dagen og altid varmes op med oliefyr.
Hvor mange har egentlig afmonteret et bundkar og konstateret bundfældet slam?
Det er løsninger og vidensdeling dette forum kan formidle og tak for det.
Autoholm