Forfatter Emne: Vikserarm/bag hænger  (Læst 6403 gange)

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
Vikserarm/bag hænger
« Dato: 28. Februar 2013, 11:04 »
Hej alle

Det startede med at min bagerste visker holdte op med at køre tilbage i startposition (måske pga frost på ruden). Jeg har så selv efterfølgende ført den tilbage til startposition med hånden.
Men nu kan den ikke længere holde sig selv oppe og er blevet meget slap (jeg kan selv med håndkraft kører viskeren hele vejen rundt) :o
Nu hænger den så bare og dingler nedad.

Er der noget indeni der kan være knækket så man kan nøjes med at udskifte en reservedel eller skal der en ny viskermotor til og i så fald, er det noget der er dyrt?

På forhånd tak for svar

 - Mads
Mvh.

JML_

  • Gæst
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #1 Dato: 28. Februar 2013, 11:47 »
Det lyder som om at strålerne på akslen som armen er monteret på, er blevet ødelagt. Det betyder sikkert en ny/brugt visker motor som du kan være heldig at finde hos en hugger, alt efter hvilken bil det er til.

Trygved

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2013, 12:08 »
For mig lyder det som stang / kugleled forbindelse som er skilt ad, og bare skal trykkes sammen - sådan var det på min Partner, da den ene bagvisker legede "helikopter"
Don "T"


Privat:
"Citrolingo" 1.6 i 16 v    årg. 2001 (Das Blaues Wunder)
med 240 K på "tælleren"

Privat:
Peugeut 108 1,0 e-VTI More+ 5d (BamseKrammeren)
årg:2/2017  Km.: 7500

Privat:
BMW R65 GS Årg. 1985 - DK Militær MC (Frøen)
(Totalt istandsat til Original stand Maj 2014)

Privat:
Yamaha (1R7) DT 250 mx   1980 DK Militær MC (Mulvarpen)
(Under istandsættelse / Restaurering fra  "Totalt vrag" )

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #3 Dato: 28. Februar 2013, 16:26 »
Er det ikke bare viskerarmen der er gået løs på akslen, det nederste skjold over akslen kan vippes op og der er en møtrik der kan spændes.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2013, 18:37 »
Citér
basilhot skrev:
Hej alle

Det startede med at min bagerste visker holdte op med at køre tilbage i startposition (måske pga frost på ruden). Jeg har så selv efterfølgende ført den tilbage til startposition med hånden.
Men nu kan den ikke længere holde sig selv oppe og er blevet meget slap (jeg kan selv med håndkraft kører viskeren hele vejen rundt) :o
Nu hænger den så bare og dingler nedad.

Er der noget indeni der kan være knækket så man kan nøjes med at udskifte en reservedel eller skal der en ny viskermotor til og i så fald, er det noget der er dyrt?

På forhånd tak for svar

 - Mads


Du skal bare have en ny arm  , det er en arm af komposit matriale med en  bøsning af alu der sidder i armen  der udvider sig pga korrosion og armen revner ved bøsningen  og falder ned   ,
men du skal have  bøsningen af akslen før du kan sætte en ny på det er lidt sværre
« Senest Redigeret: 28. Februar 2013, 22:03 af KHJ »

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #5 Dato: 28. Februar 2013, 19:41 »
Hej
Ja sikkert bare en ny arm, den koster nogle få hundrede kr uoriginalt.
Ja bøsningen kan godt være groet totalt fast, jeg måtte ha vinkelsliberen til hjælp, sidst jeg skiftede min. Man kan med forsigtighed, lige slidse bøsningen op, så smutter den lige af.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Vikserarm/bag hænger
« Svar #6 Dato: 01. Marts 2013, 14:53 »

Ok, tusind tak for alle svarerne. Jeg får bilen kørt til mekaniker og håber så 'bare' at det er en ny arm :-)

 - Rigtig god weekend
Mvh.