Forfatter Emne: udstødning??  (Læst 7507 gange)

midph

  • Gæst
udstødning??
« Dato: 28. Februar 2013, 21:52 »
..skal til at ha`ny udstødning på og ved godt,at original nok måske er bedst,men sikkert også noget dyrere end uoriginalt..er der nogle forslag/erfaringer med den uoriginale og hvilke og hvor købes den..mener at der tidligere har været indlæg om,at en oplevede ubehagelige resonancer ved en uoriginal??..mvh. Preben

billy weinell

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2013, 07:33 »
du køber bare en hos t hansen , de er ganske udmærket . har selv købt hos t hansen , oki;)

pegot406

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2013, 13:49 »
Har lige købt mellempotte til min hos Mekonomen til fair pris.
Krogslund, Høyer Autodele, Refako har dem også.
Har D.I.Y handlet en del reservedele her og til gode priser set ud fra originalt hos Peugeot.

midph

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2013, 14:47 »
..takker,så må der lige sammenlignes priser også :D:D

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: udstødning??
« Svar #4 Dato: 01. Marts 2013, 16:10 »
Hej
Du kan være heldig at finde priser på visse originaldele her.
http://www.scandybbroe.dk/default.asp
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: udstødning??
« Svar #5 Dato: 01. Marts 2013, 16:16 »
Jeg har prøvet en thansen udstødning, den rustede hurtigere end en italiensk bil fra halvfjerserne, hvis du vil beholde bilen vil jeg klart anbefale en bedre kvalitet, original, Walker eller Bosal.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

midph

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #6 Dato: 01. Marts 2013, 17:31 »
Citér
Holt skrev:
Jeg har prøvet en thansen udstødning, den rustede hurtigere end en italiensk bil fra halvfjerserne, hvis du vil beholde bilen vil jeg klart anbefale en bedre kvalitet, original, Walker eller Bosal.


Holt


..det er også med i min ovejelse Holt.. mister auto/autodele har både walker og Bosal og en aaaaanelse billigere end Thansen;)


... prøver lige dit link også Ole..tak:D

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #7 Dato: 01. Marts 2013, 19:54 »
Jeg har 3-4 gange, også da jeg kørte vw, købt en brugt ORIGINAL ved en hugger, km. standen kan man jo ikke helt regne med, da man jo ikke ved om den er skiftet, men udseendet siger meget om alderen.

Jeg har altid givet omkring 500,- for en komplet, en enkelt gang 50,- for en bagpotte, man ikke kunne se havde været monteret og de holder længere end både walker, Bosal osv...

Ved det lyder lidt klunser agtigt og købe sådan en brugt, men selvom den er brugt, så holder en original langt længere, end de billige, der rådner op ved svejsninger, går løse indeni og støjer mere. 2år, så roder du med udstødning igen :)

Prøv bare at mærke vægt forskellen på en org. og en Uorg. alene det siger hvorfor en Org. er så dyr.

Bare min mening/erfaring, skal dog siges at jeg jo ikke ved om det gælder ALLE bilmærker.

Jesper

kimlk

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #8 Dato: 01. Marts 2013, 20:14 »
prøv hos www.autoviva.dk der fik jeg en bagpotte til min 406 stc for 668 incl. fragt, og den ser faktisk meget fornuftig ud

...Kim

midph

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #9 Dato: 02. Marts 2013, 07:48 »
Citér
kimlk skrev:
prøv hos www.autoviva.dk der fik jeg en bagpotte til min 406 stc for 668 incl. fragt, og den ser faktisk meget fornuftig ud

...Kim


..autoviva vinder på prisen for en bagpotte og komplet mont.sæt.MEN..de har tilsyneladende ikke røret..det er afbilledet,men findes ikke i prislisten??..men ellers vinder Autodele,men runder lige Mekonomen der har afd. her i byen,vil godt lige mærke det i hånden.og se om alt er derB).(nu taler vi KUN pris..ikke kvalitet)men tak for indput..:D

Thomas Spilcker

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Facebook
RE: udstødning??
« Svar #10 Dato: 18. Marts 2013, 08:33 »
Jeg har en 40 år gammel Mercedes benzin. Dens udstødning heddder walker. Når der er hul i selve lydpotten så har jeg noget 2 mm. aluminiums plade , fra en gammel ovn. Der skærer jeg så et stort stykke ud , næsten halvdelen af lydpotten . Pladen bukker jeg i hånden og skruer den fast med 4 eller 6 skruer. Bilen har to lydpotter og i den nederste del borer jeg altid to 2mm . huller i hver ende . ( Der går jo mange liter vand igennem udstødningen ) Inden da smørre jeg et tykt lag rustbeskyttelse på, samler det og smørre igen hele lydpotten ind.

Ved de første par kørsler kan det svagt duftes ( ikke lugt) .

Jeg ved ikke om det er solidt, idet jeg kun har haft det i 10 -12 år!

Pris : Nul kroner og en hyggelig eftermiddag !
Ejer af Peugeot Partner 2008 med xenith tag. ( Glastag.)

midph

  • Gæst
RE: udstødning??
« Svar #11 Dato: 18. Marts 2013, 10:47 »
..hæ..hæ..lyder hyggeligt Thomas :D..i mellemtiden har jeg fundet en debat på nettet,hvor en påstår,at han har fået monteret komplet udstødning hos Per Månsson på Middelfartvej (Blommenslyst/Odense) til en billigere penge end hvad den koster hos Thansen..og det skulle være INCL. montering,så ham skal jeg da lige ha`en snak med næste gang jeg skal til O´nse..tror iøvrigt jeg kender ham fra mine dage som mekker i O`nse..navnet lyder bekendt..nå,men jeg har da også lavet en midlertidig løsning ,da røret knækkede ved samlingen med potten og det holder da endnu :D..sgu`ik`nemt at ligge i indkørslen og skifte udstødning på denne årstid..og nu med sne igen:@..mvh Preben