Forfatter Emne: gearkasse/kobling  (Læst 2798 gange)

rlesemann

  • Gæst
gearkasse/kobling
« Dato: 21. Marts 2013, 20:54 »
Står og skal have skiftet koblingen på min 806 2,0 årg 95.

Mangler nogle gode råd. Ang, skal gearkassen ned, op, drejes? eller hvad skal den?
Trækakslerne, skal de ud af hjulet, eller ud af gearkassen?
Noget jeg skal være ekstra ops på?

Mangler stort set gode råd. Før jeg flår bilen fra hinanden...

Med andre ord.   HJÆLP:o

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: gearkasse/kobling
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2013, 23:14 »
Citér
rlesemann skrev:
Står og skal have skiftet koblingen på min 806 2,0 årg 95.

Mangler nogle gode råd. Ang, skal gearkassen ned, op, drejes? eller hvad skal den?
Trækakslerne, skal de ud af hjulet, eller ud af gearkassen?
Noget jeg skal være ekstra ops på?

Mangler stort set gode råd. Før jeg flår bilen fra hinanden...

Med andre ord.   HJÆLP:o


På en 806 trækker du gearkassen så langt ud du kan og lader den ligge på forbroen under vangen  , så kan du godt komme ind og skrue koblingen af   ,  kardang  afmonteres  først hjulet og trækkes ud af gearkassen

rlesemann

  • Gæst
RE: gearkasse/kobling
« Svar #2 Dato: 24. Marts 2013, 10:11 »
Tak for hjælpen, så er det jo bare og slå igang. Er der nogle grund til at trække den ud af gearkassen? Hvorfor ikke lade den sidde? den højre falder vel næsten selv ud med kassen?
Venter lige på at den dødelige har aftaget før jeg går i krig:(

rlesemann

  • Gæst
RE: gearkasse/kobling
« Svar #3 Dato: 24. Marts 2013, 10:14 »
hvilken kobling skal jeg gå efter??? mener det er jo en lidt tung slæde, og skulle gerne holde til sydover med hele flokken til sommer, uden den rødhåret brokker sig.B)

rlesemann

  • Gæst
RE: gearkasse/kobling
« Svar #4 Dato: 27. Marts 2013, 20:10 »
så er den kørende igen, tak for hjælpen.