Forfatter Emne: Aircondition køler ikke  (Læst 4912 gange)

strike

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Aircondition køler ikke
« Dato: 15. Maj 2013, 21:41 »
Er der nogen der ved hvor relæ'et til aircon sidder på en 306 2,0Hdi fra 2002 jeg har en fornemmelse af at det er det der er røget sig en tur når jeg sætter aircon til kan jeg ikke høre at den går lidt ned i tomgang nogen gode forslag. Jeg har tjekket at der er væske/gas på og der er lys i kontakten
Peugeot 308 Stationcar  1,6 HDI Årgang 2010

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircondition køler ikke
« Svar #1 Dato: 15. Maj 2013, 22:48 »
Citér
strike skrev:
Er der nogen der ved hvor relæ'et til aircon sidder på en 306 2,0Hdi fra 2002 jeg har en fornemmelse af at det er det der er røget sig en tur når jeg sætter aircon til kan jeg ikke høre at den går lidt ned i tomgang nogen gode forslag. Jeg har tjekket at der er væske/gas på og der er lys i kontakten


Hvordan har du tjekket om der er den korrekte mængde kølemiddel på ? , for er der for lidt på tænder kompressoren ikke og derfor falder den ikke i tomgang

strike

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircondition køler ikke
« Svar #2 Dato: 16. Maj 2013, 08:32 »
Jeg har købt et kit og kunne se på manometret at der var rigeligt på så det var ikke nødvendigt at fylde noget på (der var faktisk for meget) den var i det røde felt Jeg havde startet aircon på fulde gardiner da jeg forsøgte at efterfylde måske det var derfor den røg op i det røde felt eller hvad? Er der nogen gode råd?
Peugeot 308 Stationcar  1,6 HDI Årgang 2010

strike

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircondition køler ikke
« Svar #3 Dato: 28. Maj 2013, 14:23 »
Er der slet ingen der ved noget om a/c
Peugeot 308 Stationcar  1,6 HDI Årgang 2010

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircondition køler ikke
« Svar #4 Dato: 28. Maj 2013, 18:08 »
Citér
strike skrev:
Er der slet ingen der ved noget om a/c


Jo herinde ved vi alt om AC   hvis dit højtryk går i det røde felt  kunne det tyde på at køleventilatoren ikke virker    højtryk skal ligge på ca  10-15 bar og lavtryk på ca 2  bar ......  tænder kompressoren og slukker igen pga temp bliver for høj

strike

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Aircondition køler ikke
« Svar #5 Dato: 28. Maj 2013, 22:21 »
Nej nu må i have mig undskyldt man påfylder da på lavtryksiden ikke sandt og det er der jeg kan se at den er i det røde felt og er køleventilatoren blæseren på køleren du mener eller er det selve kompressoren. Højtryks siden har jeg ikke udstyr til at måle
Peugeot 308 Stationcar  1,6 HDI Årgang 2010