Forfatter Emne: Bagbro defekt??  (Læst 4746 gange)

davgaard

  • Gæst
Bagbro defekt??
« Dato: 04. Juni 2013, 23:03 »
Jeg har en 206SW fra 2003 som nu er til salg.
Der har lige været en for at se på den som straks påtalte at bagbroen var defekt.
Jeg synes den klonkede lidt om bagi for 1 års tid siden og kørte den derfor til mekaniker. Han tjekkede den efter og fandt INTET på bagbroen men til gengæld en bøsning eller sådan noget som han skiftede i begge sider. Så stoppede det der klonkeri.
Jeg havde dog på det tidspunkt læst en del om det der bagbro noget på nettet og så måske nok spøgelser. (Jeg har INGEN forstand på biler så er let påvirkelig) Om ikke andet skulle den til service og jeg spurgte igen til bagbro da jeg gruede lidt for at den var defekt...mit spørgsmål var mere i retning af om de nu var helt sikre på at bagbroen var ok. Den blev tjekket efter igen og jeg fik at vide at alt var fint.

Min mekaniker sagde at hvis den "fjedrer" fint bagi så er bagbroen IKKE defekt. Imens han sagde det stod han på trækkrogen og fik den til at gå op og ned uden problemer. Så var jeg jo glad...

Midt i marts blev den synet uden problemer og nu er den så sat til salg.
Der var en at kigge på den her til aften og påtalte STRAKS bagbroen som defekt. jeg var lidt målløs da jeg flere gange havde fået at vide at den var ok.
Det skal så siges at det var 2 gutter der kom og så på den. En køber og hans ven. Det var vennen der straks påtalte det med bagbroen og den potentielle køber stemte bare lidt i...
De sagde det flere gange men alligevel ville han da gerne have en prøvetur i den. det fik han og synes motoren trak fint og alt det der, men blev ved med den bagbro og ville hugge af prisen af samme grund. de gik over til min anden bil og sagde "Se her" og fik den til at fjedre i bagvognen. Bagefter gjorde de det samme med Peugeoten og jeg kunne sgu ikke se forskel. Ham vennen sagde, "Se selv hvor hård den er i forhold til den anden bil"....som sagt kunne jeg ikke se forskel men da jeg INTET ved om sådan noget så havde jeg svært ved at modargumentere.

jeg holdt stejlt på den allerede aftalte pris og sagde at det gjrode jeg da min mekaniker sagde den var ok. Og samtidig forstod jeg godt at han ikke ville give det hvis han var overbevist om at den var defekt.
jeg forstod så ikke rigtig formålet med en prøvetur hvis de allerede havde dømt bagbroen defekt.
det endte med at han kørte igen og salget udeblev. Helt fint egentlig. jeg forstår jo godt hvis han virkelig tror den er defekt at han så ikke vil købe.

Anyway...det rejser et par spørgsmål hos mig...som sagt er jeg ikke bilkyndig og kan derfor nemt narres til at tro det ene og det andet.

Spørgsmålene er:
1: kan en bil med en defekt bagbro gå igennem syn uden så meget som en eneste anmærkning?

2: Kan en bagbro være defekt når man kan stå på trækkrogen og få den til at gynge op og ned?

AXE1

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 378
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Bagbro defekt??
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2013, 15:31 »
Det korte svar vil være: JA
Prøv at stille bilen på en plan flade og går ca. 5- 10 M. væk fra bilen sæt dig ned på hug og se efter om hjulende læner sig ind mod toppen, hvis et af hjulende gør det, så er broen def. Hvis bilen sidder fast i afjedringen og ikke kan hoppe op og ned, så har den været def. længe
Peugeot 207 RC

davgaard

  • Gæst
RE: Bagbro defekt??
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2013, 16:31 »
Citér
AXE1 skrev:
Det korte svar vil være: JA
Prøv at stille bilen på en plan flade og går ca. 5- 10 M. væk fra bilen sæt dig ned på hug og se efter om hjulende læner sig ind mod toppen, hvis et af hjulende gør det, så er broen def. Hvis bilen sidder fast i afjedringen og ikke kan hoppe op og ned, så har den været def. længe


OK, tak for svar.

jeg vil ikke sige den hopper op og ned men den er heller ikke hård bagi...

Men tak for svaret i hvert fald