Forfatter Emne: Additiv / partikkelfilter / FAP computerfejl på 407  (Læst 3062 gange)

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
Additiv / partikkelfilter / FAP computerfejl på 407
« Dato: 30. Juni 2013, 16:31 »
Hej alle,

jeg havde det problem at bilen meldte fejl på displayet og med testeren på kunne der ikke kommunikeres med partikkelfilter-additiv computeren.

Jeg havde så fået et problem med min højre forlygte der ikke ville lyse mere da der var gået en udgang oppe i boksen over venstre forskærm, da jeg havde repareret lyset virkede kommunikationen med additiv computeren igen og har nu virket i ca fire måneder uden en eneste fejlmelding.

Jeg havde de 3 stik afmonteret der sidder i toppen af boksen så åbenbart var det en dårlig forbindelse der, så jeg vil anbefale at prøve det hvis det er samme symptomer, før udskiftning af computeren.

Mvh Peter
« Senest Redigeret: 30. Juni 2013, 16:32 af 12345pj »
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Additiv / partikkelfilter / FAP computerfejl på 407
« Svar #1 Dato: 30. Juni 2013, 22:41 »
Citér
12345pj skrev:
Hej alle,

jeg havde det problem at bilen meldte fejl på displayet og med testeren på kunne der ikke kommunikeres med partikkelfilter-additiv computeren.

Jeg havde så fået et problem med min højre forlygte der ikke ville lyse mere da der var gået en udgang oppe i boksen over venstre forskærm, da jeg havde repareret lyset virkede kommunikationen med additiv computeren igen og har nu virket i ca fire måneder uden en eneste fejlmelding.

Jeg havde de 3 stik afmonteret der sidder i toppen af boksen så åbenbart var det en dårlig forbindelse der, så jeg vil anbefale at prøve det hvis det er samme symptomer, før udskiftning af computeren.

Mvh Peter


Additivstyreboksen har ikke 3 stik men 1  og sidder inde i bilen  så den kan du umuligt have påvirket med din lygte
« Senest Redigeret: 30. Juni 2013, 22:42 af KHJ »

12345pj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 60
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Frederiksværk (Arb. Emdrup)
RE: Additiv / partikkelfilter / FAP computerfejl på 407
« Svar #2 Dato: 30. Juni 2013, 23:20 »
Nej der var jeg så ikke helt præcis nok i min formulering, det er de 3 stik der sidder sammen med relæ boksen til lyset, de sidder i toppen af elektronik boxen i venstre side af motorrummet.

Jeg havde haft stikket til boxen til styring af additiv/partikkelfilter af flere gange uden at det hjalp mere end højest en dag ad gangen men da jeg havde lavet det med lyset så meldte den ikke antipolution fejl mere og med testeren kunne der pludselig etableres kommunikation til den box også
Jeg havde haft fejlen i over et år, først lidt ustabil men senere var den konstant.
« Senest Redigeret: 30. Juni 2013, 23:43 af 12345pj »
Peugeot 407 1.6HDI fra 2005, 320.000km
Citroen C5 2.0HDI fra 2011, 180.000km
Skrottet C5 2.0 benzin Aut. fra 2002

Elektronik mekanikker og Elektronik Ingeniør, laver selv alt, både mekanisk og elektrisk på vores biler.
Tester haves men jeg er ikke mester i at bruge den.