Forfatter Emne: Bremselyskontakt 306 '98  (Læst 3986 gange)

H1rik

  • Gæst
Bremselyskontakt 306 '98
« Dato: 04. August 2013, 19:32 »
Hej

Jeg har fornyligt skiftet bremseforstærker på min 306'er. I den forbindelse må jeg være kommet til at skubbe bremselyskontakten ud.

Nu har jeg læst på en engelsk hjemmeside at for at kunne få plads til at sætte den i igen skal man løsne rat stammen inde bag luftkanalen ved siden af sikringsboksen.

Kan det mon passe at dette er det eneste alternativ til demontage af hele instrumentbordet???

Håber nogen kan svare på dette.

Henrik

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Bremselyskontakt 306 '98
« Svar #1 Dato: 04. August 2013, 21:34 »
Nu skal du ikke tro på alt hvad Briterne skriver om styretøj og bremser, du må huske på de har fået de biler franskmændene har samlet forkert i deres rødvinståger, både rat og pedaler sidder forkert placeret.







Kontakten 4 kan skubbes frem og tilbage i holdeklemmen 5, den skal bare skubbes ned så den er trykket imod pedalen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

H1rik

  • Gæst
RE: Bremselyskontakt 306 '98
« Svar #2 Dato: 05. August 2013, 08:42 »
Hej Holt

Tak for svar. Det besvarer bare ikke hvordan man rent fysisk for sine poter ind og monterer skidtet, for jeg skal lige love for at det ikke er plads der er mest af deroppe under instrumentbordet.

Har dog fået løst den nu, briterne havde ganske ret, 4 stk møtrikker hvoraf de 2 kan nåes ved at åbne til indvendige sikringsboks, fjerne luftkanalen og vupti der sidder de. De 2 andre nåes gennem huller på undersiden af ratstammebeklædningen.
Rattet vippes så langt ned som man kan og man kan dermed sidde i sædet se ned over ratstammen hvor bremselyskontakten skal monteres.

Tog mig samlet 12 min. Da jeg havde luret hvor nemt det var.

Henrik