Forfatter Emne: Ny 308 1.6 Hdi  (Læst 2002 gange)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Ny 308 1.6 Hdi
« Dato: 06. November 2013, 17:25 »
Har lige været ude og prøvekøre den nye 308 Hdi, 116 Hk.

Fin bil, meget lille forrude i forhold til den gamle, godt interiør, gearskift motor og styrtøj virker meget harmonisk.
Acceleration, den er rap, men knap så rap som jeg forventede, støj er reduceret mærk bart.
Midter display virker fint, kræver nok lidt til vending.  Instrument bræt, let overskueligt, ude til venstre var det et lille ur med varme, to store display med til venstre Km, og til højre omdr, i midten et noget tamt display med div. service informationer gearskifte indikator hastighedsvisning helt ude til højre var Benzin indikator.
Man har noget mindre plads til benene og det virker som om man tager bilen på, når man sætter sig tilrette i førersædet.
Armlæn er standard, men var noget for lav til min arm. Der er 1 kop holder i midterkonsollen, og den ser fin ud.
Havde hørt at den skulle virke meget familie venlig i affjedring, men den minder meget om den gamle.
Der var et mærk bart mindre forbrug, på motorvej, og den var noget over 20 km/l ved 130, og over 25 km/l ved 110.
Jeg har selv en 5 gears 110 hk, som man let kan sætte i 5 gear lidt over 50 kmt/, men det går ikke ved den 6 gears gearkasse, er ville 4 gear nok passe, men 5 accepteres uden protester
« Senest Redigeret: 06. November 2013, 17:26 af obak »
New 308 Blue HDI 2.0 SW