Forfatter Emne: Lidt "Fesen" varme 406 m. klima  (Læst 1421 gange)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Lidt "Fesen" varme 406 m. klima
« Dato: 27. Februar 2014, 01:34 »
Hej - Har lige fået min første bil med fuldautomatisk klima. Havde først nogle gevaldige dug problemer, med de forduftede efter jeg skiftede det brugte hygiejnebind der vist var født som pollenfilter :) Nu er jeg så blevet lidt utilfreds med varmen. Jeg synes at jeg i hvert fald skal køre næsten 60km før jeg kan mærke det rigtig virker. På kortere ture 20-30km sidder jeg faktisk og fryser lidt, selv om klimaen står på max 30 grader. Hvis jeg bruger blæseren manuelt er det sq også noget lunkent noget den leverer. Den bruger ikke en dråbe kølevædske og lugter derfor heller ikke af det. Pollenfilter er nyt, Recirk. Klap fungerer, hjalp faktisk også lidt på varmen da filtret blev skiftet. Jeg kan se at der sidder noget der ligner en udluftningsskrue på det ene af de rør jeg formoder går til varme radiatoren. Kan det måske hjælpe at udlufte (Hvordan gør man det) eller simpelthen skylle varmeelementet igennem ?. Den gamle 406'er uden klima var varm efter 4-5 km.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)