Forfatter Emne: Dension gateway pro bt problemer  (Læst 3030 gange)

kiversen

  • Gæst
Dension gateway pro bt problemer
« Dato: 14. Februar 2014, 19:15 »
Hjælp Jeg har købt en Dension gateway pro bt, til min Peugeot 308 sw fra 2009, den har 4 liniers display og radioen er en RD4_N1 så den skulle jo opfylde kravene. Til at være "plug and play kombatibel". Men efter at have monteret lednings sættet og enhenden, sker der intet. Jeg kan ikke vælge den på source knappen, der er i det hele taget ingen forskel fra før jeg monterede den. Er der noget jeg har overset?

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #1 Dato: 14. Februar 2014, 20:35 »
Er du sikker på at den ikke skal aktiveres med diagbox. Selv en usb box fra peugeot skal det
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #2 Dato: 14. Februar 2014, 20:41 »
Der står på dension siden at den emulere en cd changer. Så jeg tror du skal have diagbox på og kode den til en cd changer. Jeg ville dog kode den til en usb box og se om det ikke virker bedre. Dension har lavet den usb box fra peugoet. Det mener jeg ihvertfald.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

kiversen

  • Gæst
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2014, 21:39 »
Tak for det hurtige svar, jeg har selv samme tanke, men jeg købte jo den netop fordi de adaptech skriver:
"Bemærk:
- Kun kompatibel med Peugeot modeller, som er udstyret med 4 liniers display - Klik her.
- For RD4 N2 i Peugeot 407 radio gælder at den min. skal have SW 18.30.0.0 (står på radio label)
- Kodning af radio sker automatisk ved installation af Gateway Pro adapter
- Yderligere kodning hos Peugeot/Citroen forhandler er ikke nødvendig.."
:(:@

http://www.adaptech.dk/adaptere/iphone/info_iphone_adapter.asp?imodel=gwpro&vn=GWP1PC1&pid=315&bvalg=Peugeot&pNavn=Producent:%20Dension&p=front_M3

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #4 Dato: 14. Februar 2014, 22:43 »
Nej det jeg kan se. Prøv at sætte en usb stik i med musik. Kør en tur med radioen tændt og prøv efter minimum 20 min at trykke på source indtil der står cd changer i display. Den kan vidst godt finde den selv. Ellers må du finde en herinde fra med diagbox. Det er ikke kompliceret at kode.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

kiversen

  • Gæst
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #5 Dato: 14. Februar 2014, 23:03 »
Ja jeg prøver med en længere tur i morgen B). Er der nogen her i øst nær køge der er i besiddelse af en diagbox, som kunne hjælpe med en kodning?

kiversen

  • Gæst
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #6 Dato: 24. Februar 2014, 21:35 »
Har nu haft fat i Adaptech, hvor jeg har købt gateway'en, fik den byttet da de mente at jeg nok havde været uheldig og fået en fejlbehæftet, så stor var min spænding da jeg modtog en ny. Men nej resultatet var det samme da, jeg montere den. I følge Adaptech så skulle der stå "initilizing" i displayet når man satte tænding på, men der sker absolut intet. Så hvis der ikke er nogen der har nogle gode løsnings forslag her. Må jeg jo desværre lade handlen gå tilbage, kunne ellers godt bruge dens funktionalitet. :(

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dension gateway pro bt problemer
« Svar #7 Dato: 25. Februar 2014, 20:05 »
Ja. Du kan evt også prøve at skrive i citronik forummet, måske er der en fra køge med diagbox.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.