Forfatter Emne: Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens  (Læst 3030 gange)

Jabaroth

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV
    • Vis profil
Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Dato: 04. Maj 2014, 14:15 »
Hej.

Alle der har en 1.6 HDI er bekendt med, at bundkarrets konstruktion medfører, at der ved olieskift forbliver 0,5 til 0,75 L slamfyldt olie i bundkarret, som så blandes med den friske olie, der hældes på.

Jeg har den 2 maj fået skiftet olie og oliefilter.
Mit bundkar er modificeret så al olie kommer ud.
Jeg benytter Bell Add motorrens i forbindelse med olieskift og kom til at tænke på følgende:

Hvis man ikke har fået skiftet bundkar eller fået det modificeret, så er det ikke smart at bruge Bell Add motorrens i forbindelse med olieskift, fordi der faktisk forbliver 0,5 til 0,75 liter olie med indhold af motortrens.

Bell Add advarer tydeligt om, at man ikke må køre med motorrens i olien, da det kan skade motoren.

Så hvis I  vil benytte motorrens, så skal al olie tømmes ud.

----------------------------------------------------------------------------------
Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

:) Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2014, 15:08 »
Korrekt,,, men nu er det bare at sige til værkstedet når der laves service at de lige skal hive forhøjningen ned,,, de fleste gør det gratis
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Svar #2 Dato: 05. Maj 2014, 19:27 »
Har forelagt problemet for Peugeot i Esbjerg, der fortæller at de suger bundkaret tomt.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 977
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Svar #3 Dato: 05. Maj 2014, 22:47 »
Der er forskellige måder at gøre det på, når de får en 1,6 ind i Grenå hiver de bare forhøjningen ned
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Carsten O

  • Gæst
RE: Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Svar #4 Dato: 27. Juni 2014, 20:00 »
Hej. Det med at de hiver forhøjningen ned er fint,men ikke nok da selve gevindet er som en popnitte. Der sidder stadig en kant på5-6 mm i bundkarret. Samtidig er metoden med oliesuger heller ikke optimal. Forestil jer et ca 6mm tynd slange der proppes ned i oliepindrørret indtil det ikke kan komme længere. Sammenlign det så med støvsugeren derhjemme med f.eks sand på gulvet. Stik rørret ned på gulvet. Hva sker der. Den tager det der er lige rundt omkring. Selv om de siger de fører den rundt kommer de aldrig i nærheden af og få det hele med op. Derfor andet bundkar eller modificer det der sidder på. Jeg har ændret mit med ny prop. Den tømmes fuldstændig og nu rummer den 4L i stedet:)