Forfatter Emne: PEUGEOT 406 2,0 - 1998. Sætter ud og hakker i motor  (Læst 1482 gange)

JANS

  • Gæst
PEUGEOT 406 2,0 - 1998. Sætter ud og hakker i motor
« Dato: 26. Juni 2014, 11:21 »
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe her.
Symtomer: Bilen begyndte at hakke lidt når den var varm for et års tid siden. Som regel efter 10 - 20 minutters kørsel - men den kørte da. Nu er det blevet så slemt jeg ikke tør køre i den. Efter få minutters gang sætter den ud. Efter mange forgæves startforsøg kommer den igen men hakker og sprutter. Jeg skiftede tændingsbro, nye tændrør, renser stepmotor og sensor for luftindtag samt nulstiller computer efter alle kunstens regler.
Bilen kører nu som en drøm i een dag - har faktisk aldrig kørt bedre (En besynderlig effekt er at sidevindue nu kun kan åbnes ved at trykke gentagne gange på tast - et lille nyk af gangen) Næste morgen - sidevindue virker pludselig som normalt men da den bliver varm sætter bilen ud midt i Aalborgs mest trafikerede kryds : - (  
Har haft tester på uden de kunne se noget. (Jeg troede der var en form for log i disse systemer men hmmm). Bilen er ellers 100% ok så rigtig træls.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: PEUGEOT 406 2,0 - 1998. Sætter ud og hakker i motor
« Svar #1 Dato: 26. Juni 2014, 20:48 »
Hej
Er det en Peugeot tester du har haft på, eller sådan en standart tester. Løsningen er nok en køretur med en der har et Peugeot testprogram, og så få en live måling.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

JANS

  • Gæst
RE: PEUGEOT 406 2,0 - 1998. Sætter ud og hakker i motor
« Svar #2 Dato: 30. Juni 2014, 14:06 »
Hej Ole
Tak for svar - jeg tror det er en "alt mulig tester" fra den lokale der reparerer alle mærker. Jeg syntes bare jeg flere gange har læst på bla. dette forum at Peugeot ikke er gode til at løse denne slags problemer på de gamle øser.