Hehe - Jeg har så dette fra samme styrelse og det var et udrag af dette i mit tidligere indlæg:
"Bremserør må ikke være tærede i en sådan grad, at godstykkelsen i det tilbageværende
metal er målbart reduceret, og der må ikke forekomme grubetæringer,
der ikke vil kunne fjernes ved en let slibning/afskrabning. Tærede bremserør må
ikke repareres, men skal udskiftes. I forbindelse med reparation/udskiftning må
der ikke etableres ekstra samlinger. Dog tillades et langsgående bremserør, der
fra fabrikantens side oprindelig er udelt (fx fra motorrum til bagaksel), samlet
med en enkelt ekstra samling med korrekt opkravning. Tæthed af en uoriginal
samling kontrolleres ved syn.
Bremserør og -slanger skal have en passende længde i forhold til fastgørelses og
ophængspunkter. Der må ikke være sløjfer, unødige buk eller oprulning af
rør og slanger, medmindre køretøjsfabrikanten dokumenteret kræver en særlig
udformning".
Ved ikke hvem der har ret, reglerne kan jo være ændret både den ene og de anden vej, alt efter hvilken tekst der er ældst.
Hvad angår materialevalg, tror jeg så ikke at det er hensigtsmæssigt at samle jern og kobber med messing fittings (Galvanisk Tæring) Man gør det i hvert fald ikke når man laver VVS. Muligt det er anderledes med hydraulik. Men hvis en gennemstrømmende vædske skaber en spænding, vil der, med den nævnte samling opstå tæring.
Men det andet jeg skrev var kun af nysgerrighed. Sjovt nok er teksten den samme med undtagelse af det jeg har fremhævet