Peugeot Club Danmark
 April 22 2018 04:36:09
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 9
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,058
Nyeste bruger: calle1967
Debatemner
Nyeste emne
Radio skratter
Ingen aux til forstæ...
407 årg 2008 radiosp...
Tankbånd Peugeot 206...
3008
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Peugeot Club Danmark | Peugeot Snak
Forfatter Svejsning og strøm
Jesper 307 sw 2004
Brugere

Antal indlæg: 48
Bopæl: Københavnstrup
Tilmeldt: 08.09.16
Lagt på d. 16-12-2017 19:00
Hejsa,
Er det nok at pille plus af batteriet, når vi skal svejse i en 307, 2004?
På forhånd tak,
Jesper


306 1998 rip
307sw 2.0 2004
Forfatter RE: Svejsning og strøm
Guppy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 416
Bopæl: Hjørring
Tilmeldt: 11.02.12
Lagt på d. 16-12-2017 22:06
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.


2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Har PP2000 (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)
Forfatter RE: Svejsning og strøm
Jesper 307 sw 2004
Brugere

Antal indlæg: 48
Bopæl: Københavnstrup
Tilmeldt: 08.09.16
Lagt på d. 17-12-2017 10:09
Mange tak for svar! 😊


306 1998 rip
307sw 2.0 2004
Forfatter RE: Svejsning og strøm
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1840
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 17-12-2017 11:04
Guppy skrev:
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.


Det var vist dengang man rent faktisk brugte værktøj til at fjerne polskoene, i dag hvor det bare er en bøjle der løftes, er det fuldstændig ligemeget, bare kredsløbet afbrydes.
Hvis polskoen er udskiftet til modellen der kræver værktøj, er Guppys fremgangsmåde stadig den eneste rigtige.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: Svejsning og strøm
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 17-12-2017 11:22
Holt skrev:
Guppy skrev:
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.


Det var vist dengang man rent faktisk brugte værktøj til at fjerne polskoene, i dag hvor det bare er en bøjle der løftes, er det fuldstændig ligemeget, bare kredsløbet afbrydes.
Hvis polskoen er udskiftet til modellen der kræver værktøj, er Guppys fremgangsmåde stadig den eneste rigtige.


Holt

Citroen og Peugeot køre med klemmesko, de fleste andre bilmærker der er det med sko der skal skrues løse med en 10-11mm nøgle. smiley


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Svejsning og strøm
Jesper 307 sw 2004
Brugere

Antal indlæg: 48
Bopæl: Københavnstrup
Tilmeldt: 08.09.16
Lagt på d. 17-12-2017 15:54
OK, så bare en af polerne fra. + Eller - som man selv synes, så længe man ikke kortslutter noget.
Takker gutter 😊


306 1998 rip
307sw 2.0 2004
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark