Peugeot Club Danmark
 April 24 2018 20:13:52
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,059
Nyeste bruger: GLehim
Debatemner
Nyeste emne
S. Dæktryk sensore
Fejl på dyse 2 - UPDATE
Motorgaranti
Centrallås død efter...
3008
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter Nu er det helt væk : kørelys, positionslys, baggrunds lyset i instrumenter...
tbc
Brugere

Antal indlæg: 15
Bopæl: Island
Lagt på d. 27-12-2012 18:25
Hjælp jeg har et "sort" problem med min Peugeot 406 fra 1998.

Nu er det helt væk : kørelys, positionslys, baggrunds lyset i instrumenter og baggrundslys i blæser og baglyset er også væk (helt væk uanset indstilling på kontakten).

Alm lys og langt lys virker upåklageligt og tågebaglygterne virker fint.

Hvad er problemet, har jeg samme problem som ham her med sin Citroën ?

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/11178.page
Forfatter RE: Nu er det helt væk : kørelys, positionslys, baggrunds lyset i instrumenter...
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1917
Lagt på d. 27-12-2012 18:56
Jeg ville kigge relæerne til kørelys , da pos. kører over der de sidder i venstre side ved sikringskassen , man skal have afdækningen af ved pedalerne og ind inder sikringskassen det er 2 sorte mini relæer som sidder i sokkel
Forfatter RE: Nu er det helt væk : kørelys, positionslys, baggrunds lyset i instrumenter...
tbc
Brugere

Lagt på d. 27-12-2012 19:11
Er det de her :

Lånt fra http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=11094
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Lagt på d. 27-12-2012 22:07
tbc skrev:
Er det de her :

Lånt fra http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=10&t=11094

ja det er så

Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
KHJ
Brugere

Lagt på d. 28-12-2012 23:43
Ja det er dem , på de biler der ikke har kørelys er soklerne bare luset og relæerne fjernet
tbc
Brugere

Lagt på d. 30-12-2012 18:26
Jeg har et nyt relæ og det er skiftet same problem.
Jeg ser ingen sikringer som ser defekte ud hvilken skal jeg skifte for at være sikker ?
Hvad kan det ellers være.

Lidt info :

Det skete en mørk og stormfuld nat på vej hjem... ok ok der var ikke storm men det var mørkt !
Jeg sad der i bilen og hade det varmt og godt på vej hjem ( jeg bor i Island ), jeg kunne lugte en lidt varm støv lugt, og lige pluslig var det sort kun lidt lys i uret. smiley
Så jeg fik travlt med at tænde for lyset på billen, ja det virkede forand intet andet lidt efter fandt jeg på at prøve tågebaglygten.
Da jag kom hjem skule der et par kopper kaffe til og lidt whisky... smiley
tbc
Brugere

Lagt på d. 02-01-2013 22:01
Jeg tror jeg har fundet problemet :
Skal jeg bar skifte sikring og sikrings holder ?

KHJ
Brugere

Lagt på d. 03-01-2013 19:02
Ja skift det hvis det er der den er gal , men det er ikke originalt hvis det er kørelyset der er lavet med de 2 relæer det er noget der er monteret som ekstra og gad vide hvorfor
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 03-01-2013 20:19
Hej
Ja skift det skidt der ikke duer, har sikringsholderen været varm, synes det ligner lidt. Det ser også ud som om at kabelskoen bagpå er defekt, er plastikken væk og den skraber imod stel gir det sgu gnister.

Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
tbc
Brugere

Lagt på d. 04-01-2013 12:20
Yes... Nu virker alt smiley
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Lagt på d. 04-01-2013 16:29
tbc skrev:
Yes... Nu virker alt smiley

..tillykkesmiley..så blev der lyst i Island igen smileysmiley

...(din historie)"[url]Det skete en mørk og stormfuld nat på vej hjem... ok ok der var ikke storm men det var mørkt !
Jeg sad der i bilen og hade det varmt og godt på vej hjem ( jeg bor i Island ), jeg kunne lugte en lidt varm støv lugt, og lige pluslig var det sort kun lidt lys i uret.
Så jeg fik travlt med at tænde for lyset på billen, ja det virkede forand intet andet lidt efter fandt jeg på at prøve tågebaglygten.
Da jag kom hjem skule der et par kopper kaffe til og lidt whisky... "[/url]...smileysmiley..fed humor smiley

peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark