Peugeot Club Danmark
 April 21 2018 19:24:45
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 5
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,058
Nyeste bruger: calle1967
Debatemner
Nyeste emne
Radio skratter
Ingen aux til forstæ...
407 årg 2008 radiosp...
Tankbånd Peugeot 206...
3008
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter diesel dyser
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 01-02-2013 13:25
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: diesel dyser
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1917
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 01-02-2013 23:22
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser , men det korrekte er de er ens , dyserne kodes en af gangen med det nummer der står på den det kan testeren ikke se , du skal ikke fræse noget det skal bare være rent for koks og sod , cylinder 4 er den ved tandremmen
Forfatter RE: diesel dyser
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 02-02-2013 09:02
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser , men det korrekte er de er ens , dyserne kodes en af gangen med det nummer der står på den det kan testeren ikke se , du skal ikke fræse noget det skal bare være rent for koks og sod , cylinder 4 er den ved tandremmen

ok tak.
det bliver nu ikke noget problem med 2 forskelige dyser, da det lykkedes mig at finde 4 stk af samme type til en pris af 160 pund samlet for alle 4 incl levering


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark