Peugeot Club Danmark
 April 27 2018 00:45:07
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,063
Nyeste bruger: Nadi88
Debatemner
Nyeste emne
apple car play
Peugeot firmware
207sw 1,6hdi, vil ik...
Manglende fotos i ko...
NAVTEQ opdatering pe...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [600]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter 406 - er godt råd?
jensskov
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Lyngby
Tilmeldt: 15.11.04
Lagt på d. 25-02-2013 19:14
Hej

Jeg har en 406 St break fra 1999 som har kørt 360000.
Den står for at skulle synes i år, og der er nogle ting der skal laves inden. Dertil holder den nu med en blokeret servopumpe.
Ialt skal der laves for ca 11000 jfr autobutler (kat, bremser for, servopumpe, støddæmper højre for, tårnleje højre for.) + et sæt sommerdæk og den grønne temperatursensor.
I forvejen er der en del der ikke virker (centrallås, klima, udv. Temperatur etc.).
På den anden side har jeg skiftet bagbremser, forrude, håndbremsekabel og -bakker, en forlygte, mellem- og bagpotte, bagrudevisker, stabilisatorer og venstre tårnleje. siden sidste syn.

Den har det med at hoppe ud af bakgearet når den er varm og hakker nogle gange i motorgangen når der er koldt.

Nu står jeg selvfølgelig over overvejer om jeg bare burde komme af med den eller jeg kan forvente at være kørende nogle år endnu, hvis jeg nu ofrer flere penge på den.

Jeg ved godt at i ikke kan svare mig, men jeg tænker at i kender de biler så godt, så i måske kan give mig et godt råd. Jeg er egentlig glad for bilen, men savner på den anden side noget udstyr, som den ikke har og savner og noget bedre lændestøtte. Har i et godt råd til en stivlende mand?


Pegeot 406 2.0 ST Break 1999 Stationcar
jens@jsconsult.dk
Forfatter RE: 406 - er godt råd?
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Tilmeldt: 29.06.11
Lagt på d. 25-02-2013 19:52
Hej
Ja det er det evige problem med gamle biler, point of no return. Hvornår skal man trække bremsen og sige stop. Det der taler for er jo alle de ting du allerede har ofret. Men jeg synes ikke det lyder som en bil der kan bære sådan den investering, som du har i tankerne. Og du kan jo være helt sikker på, at de 11k næppe rækker, når først værkstedet kommer igang. Og så står du stadig med en bil med flere defekter.
Nu kender jeg selvfølgelig ikke standen på din bil, den kan jo være usædvanlig flot. Men ud fra din beskrivelse, vil jeg klart sige det er et no go. Find en anden nysynet.


Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
Forfatter RE: 406 - er godt råd?
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1843
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 25-02-2013 21:23
Jeg har før skrevet at jo ældre en bil man har, jo mere bør man selv kunne lave på den for at økonomien hænger sammen, en billig bil bliver simpelthen nemt for dyr hvis man skal til mekaniker hver gang noget går i stykker.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: 406 - er godt råd?
tha_lime
Brugere

Antal indlæg: 18
Bopæl: Sjælland
Tilmeldt: 14.10.12
Lagt på d. 25-02-2013 22:30
Det er let at forsvare at bruge mere pengene på noget en allerede har brugt penge på, men det er ikke altid rigtig.

Det er nogle i økonomier der hedder sunken cost. Pengene er brugt, man vil ikke få mere for dem ved at slynge mere pengene efter projektet. Pengene til tidligere reparationer er brugt. De kan ikke tages med i beregningen når man sammenligner med alternativerne. Men det har man en irrationel tendens til at gøre. Les om konceptet på Wikipedia: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs




2004 307 1,6
Forfatter RE: 406 - er godt råd?
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 25-02-2013 22:42
På min gamle 406er brugte jeg ca 10.000 kr på bagtøjet (skiver, bakker, klodser, kabel, ankerplader og kalibre), der udover ca 4000 kr til småting til det sidste syn, og hvis den skulle synes igen, så skulle den have nye dørpaneler$.
så det skal nok overvejes nøje hvormeget man vil ofre


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark