Peugeot Club Danmark
 April 22 2018 16:28:45
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,058
Nyeste bruger: calle1967
Debatemner
Nyeste emne
Flotte indrammede pl...
207VTI 120 til salg
Radio skratter
Fejl på luftindsugning
Ingen aux til forstæ...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Undervogn
Forfatter Anhængertræk, hvormeget kan det holdes til ?
tonnyhaunstrup
Brugere

Antal indlæg: 5
Bopæl: holstebro
Tilmeldt: 02.10.10
Lagt på d. 17-09-2017 08:45
Hej, jeg er i den situation, at jeg har været med i harmonika sammenstød og har efterfølgende fået problemer med lænden, altså personskade.
Forsikringsselskabet har afvist at ulykken er skyld i dette, grundet at vi har fået et beskedent skub, de har simuleret det til ca 6-9kmt, vi er ramt med. Jeg er uenig.
Vi kører i en Peugeot 307 st.car med fastmonteret anhænger, der er godkendt til at trække 1400kg, som blev bøjet op og skubbet ca 10cm indtil kofangeren, som også tog skade. Så er mit spørgsmål, nogen der ved hvor man kan finde dokumentation for hvormange tons tryk et anhængertræk kan klare/er testet/beregnet til at kunne klare, inden det giver efter ?
Tænker at det er godkendt til at trække 1400kg, ergo kan det klare en nødbremsning med 1400kkg på krogen, plus der sikkert er lagt en sikkerhedsfaktor ind på 50/100%
Håber nogen kan hjælpe
Mvh Tonny
Redigeret af tonnyhaunstrup d. 17-09-2017 08:51
Forfatter RE: Anhængertræk, hvormeget kan det holdes til ?
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 17-09-2017 11:28
Når det er så meget trækket er bøjet, så er der kørt mere end 6 km/t.
Jeg har selv prøvet det med min 407er, hvor trækket var bøjet helt ind og ladbund havde trykket gummiet helt sammen på reservehjulet


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Anhængertræk, hvormeget kan det holdes til ?
Guppy
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 416
Bopæl: Hjørring
Tilmeldt: 11.02.12
Lagt på d. 17-09-2017 23:55
Nu fremgår det ikke hvilket køretøj der påkørte dig. Den energi (Kinetisk energi-måles i Joule) der rammer dig er jo i lige så høj grad bestemt af dette køretøjs masse. Altså om det var en Smart-Car eller en fyldt Mercedes sprinter kassevogn der bumpede op i dig. Så hvis de 6-9kmt er det eneste forsikringen argumenterer med er det noget vrøvl. Hvis du kan finde fabrikanten på dit træk, er der da en mulighed for at de kan give dig deres test oplysninger. Men faktisk tror jeg bare at træk produceres efter en formel og, som du siger, en sikkerhedsfaktor. Har du en maskin ingeniør i nærheden vil han hurtigt kunne beregne præcis hvor stor kraft der skal til at bøje det træk. Og hvis du så har vægten på det andet køretøj, er det ret simpelt at regne ud hvor hurtigt det har kørt. Og det har så enda kørt hurtigere end regnestykket siger, da det der er deformeret på hans bil jo tager lidt af stødet på din bil. Så bare en hastighed kan man ikke bruge til noget. Du må da gerne smide en fjer i fjæset på mig med 100 km/t smiley.
Håber ikke det endte som noget vrøvl. Man kan vel næsten sige sig selv at noget der kan bøje et anhængertræk også kan skade et menneske.


2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Har PP2000 (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark