Peugeot Club Danmark
 April 21 2018 15:19:45
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,057
Nyeste bruger: yesper82
Debatemner
Nyeste emne
Ingen aux til forstæ...
407 årg 2008 radiosp...
3008
2" din radio 5008
307 diverse reservedele
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Skift af dysse
Stig 307
Brugere

Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 30.09.13
Lagt på d. 25-10-2016 10:25
Skal have skiftet en dyse på min 307 HDI 136

Den bruger en klasse 4 dysser nu, kan jeg bruge en klasse 5 dyse på den udskiftet og klasse 4 på resten? smiley

På forhånd tak

Stig
Forfatter RE: Skift af dysse
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 25-10-2016 22:58
Det kan ikke anbefales da en klasse 5 dyse giver mere diesel end en klasse 4 dyse


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Skift af dysse
Stig 307
Brugere

Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 30.09.13
Lagt på d. 25-10-2016 23:06
Så enten skal jeg finde en klasse 4 dyse eller skifte alle sammen til samme klasse?

I følge servicebox kan jeg bruge 4, 5 og 6. Kan jeg det hvis de er samme klasse?
Forfatter RE: Skift af dysse
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 26-10-2016 12:20
som udgangspunkt ja, en klasse 5 og 6 er til hvis den har partikelfilter, klasse 4 er til uden partikelfilter


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Skift af dysse
Stig 307
Brugere

Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 30.09.13
Lagt på d. 26-10-2016 12:41
Bilen har partikel filter og køre med klasse 4 dyser.

Det er ikke altid nemt at blive klog på Peugeot smiley

Tror jeg må ud og finde nogle klasse 5 dyser
Forfatter RE: Skift af dysse
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 26-10-2016 22:21
Jeg har selv købt 4 stk brugte klasse 5 dyser fra England til 1500kr leveret
til min egen 2.0 hdi for et par år siden


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark