mikhan skrev:
Toeguep skrev:
Som udgangspunkt må jeg gå ud fra at når Peugeot udlæser fejlen og melder at katalysatoren er defekt, at det så er korrekt. Alt andet ville vel være svindel, MEEEN jeg spørger naturligvis fordi jeg lidt tænker "hvis ikke fejlen opstår igen, sååååå". Ville blot høre om der var nogen fagfolk som har erfaring på dette område.
Helt enig.. Man burde kunne tro på at en prof. diagnose fra Peugeot står til troende.
Når det så er sagt, så er et nyt filter noget af en udskrivning. Hmm.
ISÆR de få tusind km og lave alder taget i betragtning.
Selvom at Peugeot har prof. tester (diagbox) så fortæller en diagnose ikke ALT skåret ud i pap.
Meget afhænger af den der skal fortolke. (erfaren eller ej) Men nok ikke bevist svindel..
Fornylig var en anden med en PSA bil også dømt nyt filter af mærkeværkstedet.
Fejlen viste sig så efterfølgende blot at være et dårligt stik bag i bilen til (ved tanken) der snød bilens computer, således at diagbox fejlagtigt opfattede det som "dødt filter"
En rensning af stikforbindelsen gav så al korrekt info om filteret. Der absolut intet fejlede. Hmm.
Prøv at smide et reg. nr eller sidste 8 cifre i stelnummeret.. Så kan opbygningen af pågældende 107 slås op. ( De er jo lidt specielle, da bilen ikke er en "ægte" Peugeot )
Som en anden skriver, så KAN en pæn ældre dames kørsel gøre, at bilen slet ikke regenerer filteret. Det kræver normalt en længere tur med VARM motor og over en del km.
Men med en diagbox tester, så KAN man (normalt) tvinge filteret til at regenerer, uden at bilen absolut skal ligge på motorvejen med 140 km/t i 3 spor.
Hvis bilen altid kun kører 5 km fra A til B (halvvarm) så bliver en regerering måske påbegyndt. Men aldrig gennemført/færdig..