Peugeot Club Danmark
 April 23 2018 09:50:34
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,058
Nyeste bruger: calle1967
Debatemner
Nyeste emne
Fejl på luftindsugning
3008
Flotte indrammede pl...
207VTI 120 til salg
Radio skratter
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Motorfejl katalysator
Toeguep
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 12.11.16
Lagt på d. 12-11-2016 09:16
Beklager hvis emnet skulle være under undervogn.

Min gamle mor på 78 køre i en 107'er fra 2013. Den har nu gået godt 40.000.

Forleden lyste motoadvarselslampen. Fejlen er nu udlæst og Peugeot melder:

Ny katalysator (hun har så fået et tilbud på både en original og en uoriginal).

Any way fejlen er nu udlæst og slettet, så mine spørgsmål er?

1. Hvis ikke fejlen kommer igen kan hun så køre "home free" indtil den kommer retur (lampen tændes)?

2. Hvis NEJ til ovenstående, betyder det vel hun straks bør bruge sin folkepension på en ny katalysator?
Forfatter RE: Motorfejl katalysator
406st
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 489
Bopæl: Vejle
Tilmeldt: 24.03.11
Lagt på d. 12-11-2016 13:38
Hvis der ikke er fejl nu, ville jeg køre videre.
En katalysator går vel ikke bare kaput. Det kunne også være en defekt lambdasonde / dårlig forbindelse.

Vh


406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.
Redigeret af 406st d. 12-11-2016 14:09
Forfatter RE: Motorfejl katalysator
Toeguep
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 12.11.16
Lagt på d. 13-11-2016 10:38
Som udgangspunkt må jeg gå ud fra at når Peugeot udlæser fejlen og melder at katalysatoren er defekt, at det så er korrekt. Alt andet ville vel være svindel, MEEEN jeg spørger naturligvis fordi jeg lidt tænker "hvis ikke fejlen opstår igen, sååååå". Ville blot høre om der var nogen fagfolk som har erfaring på dette område.
Forfatter RE: Motorfejl katalysator
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 13-11-2016 11:48
Det kunne jo også være lambdasensoren der måler forkert
Muligheden er også at den bare skal ud og strække ben


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Motorfejl katalysator
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 14-11-2016 12:28
mikhan skrev:
Toeguep skrev:
Som udgangspunkt må jeg gå ud fra at når Peugeot udlæser fejlen og melder at katalysatoren er defekt, at det så er korrekt. Alt andet ville vel være svindel, MEEEN jeg spørger naturligvis fordi jeg lidt tænker "hvis ikke fejlen opstår igen, sååååå". Ville blot høre om der var nogen fagfolk som har erfaring på dette område.


Helt enig.. Man burde kunne tro på at en prof. diagnose fra Peugeot står til troende.

Når det så er sagt, så er et nyt filter noget af en udskrivning. Hmm.
ISÆR de få tusind km og lave alder taget i betragtning.

Selvom at Peugeot har prof. tester (diagbox) så fortæller en diagnose ikke ALT skåret ud i pap.
Meget afhænger af den der skal fortolke. (erfaren eller ej) Men nok ikke bevist svindel..

Fornylig var en anden med en PSA bil også dømt nyt filter af mærkeværkstedet.
Fejlen viste sig så efterfølgende blot at være et dårligt stik bag i bilen til (ved tanken) der snød bilens computer, således at diagbox fejlagtigt opfattede det som "dødt filter"

En rensning af stikforbindelsen gav så al korrekt info om filteret. Der absolut intet fejlede. Hmm.

Prøv at smide et reg. nr eller sidste 8 cifre i stelnummeret.. Så kan opbygningen af pågældende 107 slås op. ( De er jo lidt specielle, da bilen ikke er en "ægte" Peugeot )

Som en anden skriver, så KAN en pæn ældre dames kørsel gøre, at bilen slet ikke regenerer filteret. Det kræver normalt en længere tur med VARM motor og over en del km.

Men med en diagbox tester, så KAN man (normalt) tvinge filteret til at regenerer, uden at bilen absolut skal ligge på motorvejen med 140 km/t i 3 spor.
Hvis bilen altid kun kører 5 km fra A til B (halvvarm) så bliver en regerering måske påbegyndt. Men aldrig gennemført/færdig..

Du kan kun regenerere et partikelfilter (diesel) og ikke en kat


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Motorfejl katalysator
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 871
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 14-11-2016 19:36
pug407aut skrev:
Du kan kun regenerere et partikelfilter (diesel) og ikke en kat


Ha ha.. Du har helt ret.. Det er vist det man kalder "at sove i timen" smiley

Nu er den slettet igen..


[b]Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark