Peugeot Club Danmark
 April 24 2018 20:09:29
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 5
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,059
Nyeste bruger: GLehim
Debatemner
Nyeste emne
S. Dæktryk sensore
Fejl på dyse 2 - UPDATE
Motorgaranti
Centrallås død efter...
3008
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Motorproblemer
Tomandersen
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 23.09.17
Lagt på d. 23-09-2017 18:46
Hej peugeotforum. Vil gerne høre om der er andre der har motorproblemer med 308 1,6 120 HK
Årgang 2008 ? Lyder som en meget slidt dieselmotor ved lave omdrejninger og i tomgang.
Nogen der ved hvad der er galt?
Forfatter RE: Motorproblemer
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 23-09-2017 21:00
Hvis en 1.6 hdi ikke er blevet passet og plejet ordentligt, så kommer de til at lyde som om ventilerne er på vej oven ud af motoren.

Prøv evt at få tilføjet en motorrens i olien ved næste olieskift, det kan rense skidt i motoren, og brug så en 5w30 low saps olie


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Motorproblemer
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1841
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 23-09-2017 22:42
Jeg går ud fra det er VTI benzin motoren du har, den lyder til at skulle have en ny knastkæde, prøv at læse indlægget rens af tilsodning af ventiler.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: Motorproblemer
Tomandersen
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 23.09.17
Lagt på d. 24-09-2017 09:13
Hej. Ja det er VTI motoren jeg har. Har fulgt service og den har "kun" kørt ca. 129.000
Går det under motorgaranti? Eller er det mig selv der sidder med regningen?
Har du iøvrigt en ide' om pris på sådan en omgang? På forhånd tak.
Forfatter RE: Motorproblemer
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1841
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 24-09-2017 10:17
Prisen afhænger meget af hvor du bor, der er stor forskel på timepriser i det indre København og til Nordjylland eller bare Vestsjælland, men selve delene koster ca 2500,- hvis alle bolte, styr, kæde, nederste kædehjul og pakninger skiftes med originale dele. Hvis de også vil skifte de øverste tandhjul, er prisen omkring 3800,- så skal du regne med et olie og filterskift oveni.
Jeg vil tro arbejdet kan gøres på en dags tid.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: Motorproblemer
Tomandersen
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 23.09.17
Lagt på d. 24-09-2017 11:15
Tak for svaret. Mange penge. Troede ellers at når det ikke var med tandrem, så slap man for den slags udgifter.
Forfatter RE: Motorproblemer
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1841
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 24-09-2017 19:37
Problemet er at de første årgange af denne motor, der for øvrigt er lavet i samarbejde med BMW, har en knastkæde der er fremstillet af kinesisk natpottestål, de kæder der monteres i dag skulle vist være marginalt bedre.
Hvis bilen har fået lavet de sidste to service hos Peugeot, burde den være omfattet af deres 200.000 km motorgaranti.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: Motorproblemer
basilhot
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 212
Bopæl: 8700 Horsens
Tilmeldt: 03.08.10
Lagt på d. 24-09-2017 20:41

Det er normalvis remstrammeren der sætter sig og inden det sker lyder motoren som en diesel når den er kold. Peugeot tager cirka 8-9000 for at skifte til bedre dele.

Taktkæden er desværre ikke dækket af motorgarantien


Mvh.
Mads K.
Peugeot 207 RC 2008 (1,6 turbo 174 HK)
Forfatter RE: Motorproblemer
Tomandersen
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 23.09.17
Lagt på d. 26-09-2017 22:17
Hej igen. Bilen kører igen. Peugeot Risskov har skiftet remstrammerhjul og rem
Ca. 3500. Havde det været knastkæden ville de have skiftet den på motorgarantien.
Tak for indlæg.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark