Peugeot Club Danmark
 Februar 21 2018 08:30:34
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 5
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,953
Nyeste bruger: Aalborg 81
Debatemner
Nyeste emne
stop lampe 107
Delphi program
yatour YT-M6
GPS radio i Peugeot 107
Undervogn partner/be...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [595]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 24-01-2018 06:30
Hej
Min 406 kom periodisk med fejlen P0202 ... Jeg antog det var indsprøjningsdysen på cyl 2, og skiftede den. Mer jeg har stadig fejlen, som nu syndes at optræde hyppigere end før..
Har jeg lavet en kvejer og sat dysen på forkert cyl ?? Er rækkefølgen ikke 1-2-3-4...hvor 1 sidder i samme side som sprinklerbeholder (eller modsat batteriet) ... Eller kan der været noget helt andet galt ?
Det skal siges bilen kører ikke dagligt længere...
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 828
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 24-01-2018 07:43
PSA har omvendt rækkefølge.

Cyl/dyse 1. er nærmest kobling/svinghjul. Nr. 4 er nærmest generator/tandremmen.

Altså 4. 3. 2. 1 talt fra generator/tandremmen.

Så du har nok byttet om på 2 og 3.. Du er ikke den første smiley


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Redigeret af mikhan d. 24-01-2018 07:44
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 24-01-2018 17:00
Det må være noget andet P0202 dækker over...nu har jeg flyttet rundet på alle dyser, men det er stadig den samme fejl...og nu er den blevet permanent, og ikke kun periodisk ....midt i det hele fik jeg også anti-poulution failure ...som dog forsvandt...Lexia finder også kun P0202 ... Nogle gode forslag ?
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
406st
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 470
Bopæl: Vejle
Tilmeldt: 24.03.11
Lagt på d. 24-01-2018 17:39
Hvordan ser dine tændrør ud?

VH


406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 24-01-2018 18:09
Godt spørgsmål...dem har jeg ikke kigget på...bilen følger de normale serviceeftersyn (20000 el. 25000 km) på værksted...og jeg har stadig 14500 km tilbage til næste...så tændrør har jeg ikke skænket en tanke...
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 828
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 24-01-2018 18:11
Det undre mig at testeren ikke viser mere end " P0202"

Fx. BURDE der kunne vises mere.. Fx. "P0202 - Injector Circuit/Open Cylinder 2"

Det tyder på at det ikke er din dyse.. Men stik/ledning fra motorstyringen ??


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 25-01-2018 09:03
Diagbox/PP2000 + en "biltema" tester (som tros det lovede ikke kan slukke kontrollamper) kommer KUN med fejlen P0202 og ikke en klap andet... Men det mig virkelig en gåde hvad som er galt, og hvad jeg skal rive i...
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 828
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 25-01-2018 09:26
Henning64 skrev:
Diagbox/PP2000 + en "biltema" tester (som tros det lovede ikke kan slukke kontrollamper) kommer KUN med fejlen P0202 og ikke en klap andet... Men det mig virkelig en gåde hvad som er galt, og hvad jeg skal rive i...


En permanent fejl, som IKKE er udbedret kan normalt ikke slettes.. Og dermed normalt heller ikke slukke kontrollampen.


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 25-01-2018 11:51
Af frygt for at løbe af sporet med mit problem... Med PP2000/diabox har jeg altid kunne slette en fejl og efterfølgende slukke kontyrollampen ....Indtil fejlen kom igen og tændte advarselslampen, hvis fejlen ikke var blevet lavet korrekt...(hvad jeg skrev at biltemas tesker IKKE kan slukke kontrollamper tros der står den kan)

Kan vi så herefter ikke koncentrere om min fejlmelding .... og hvad jeg evt. skal flå i inden jeg må give op og køre den på værksted, fordi dette overstiger mine egne evner .... Kan det være tændingsbroen måske ??
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 828
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 25-01-2018 11:59
Henning64 skrev:
Af frygt for at løbe af sporet med mit problem... Med PP2000/diabox har jeg altid kunne slette en fejl og efterfølgende slukke kontyrollampen ....Indtil fejlen kom igen og tændte advarselslampen, hvis fejlen ikke var blevet lavet korrekt...(hvad jeg skrev at biltemas tesker IKKE kan slukke kontrollamper tros der står den kan)

Kan vi så herefter ikke koncentrere om min fejlmelding .... og hvad jeg evt. skal flå i inden jeg må give op og køre den på værksted, fordi dette overstiger mine egne evner .... Kan det være tændingsbroen måske ??


Springer fra tråden.. Du forstår tydeligvis ikke, at udnytte PP2000 til andet end fejlsøgning.. Og har stirret dig blind på. at du KUN får en P0202 fejl.

IGEN, IGEN.. Periodefejl KAN altid slettes. Men kommer ALTID igen, hvis fejlen ikke er rettet.
( Du nævner intet om P0202 er en "permanent" eller en "periode" fejl.. )

Man får svar som man spørger. Du nævner ikke engang noget om hvilken motor du har ??

Beklager det "sure" svar..


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Forfatter RE: P0202 dyse skiftet men stadig P0202
Henning64
Brugere

Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 08.08.13
Lagt på d. 26-01-2018 16:48
Ja- det var et surt svar ... Det er muligt at jeg ikke fatter ret meget...jeg har brugt to forskellige testere..begge er kommet med den ene og samme fejl... P0202... koden betyder Injector Circuit/Open Cylinder 2 ...Derfor skiftede jeg dyse. Min PP2000 ver 7,57 melder intet andet..
Det er ganske korrekt jeg ikke har nævnt at det er en 2,2 motor ....Da den har tændrør er det næppe en diesel motor... Jeg starter mit indlæg med at nævne det er en periodefejl som kommer hyppigere og hyppigere ...så om jeg ikke kan bruge en tester eller jeg ikke forstår at skive et læseligt dansk, må stå hen i det uvisse..Jeg kører i hvert fald på værksted med bilen i næste uge....
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark