Antal indlæg: 11 Bopæl: Roskilde Tilmeldt: 21.09.08
Lagt på d. 09-05-2013 21:06
Hejsa
Jeg har lige haft bilen til service hos autopartner og jeg har nu fundet ud af at han har brugt 5/30 i stedet for 5/40 er der nogen der kan give mig en forklaring på om det har nogen betydningen for min bil eller hvordan. Nogle sider skriver nemlig at de anbefaler en 5/30 mens andre anbefaler 5/40.
Antal indlæg: 2294 Bopæl: Aalborg (Gandrup) Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 09-05-2013 23:14
jamen det er jo også 5/30 den skal bruge
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Antal indlæg: 395 Bopæl: 8270 højbjerg Tilmeldt: 11.02.07
Lagt på d. 10-05-2013 22:07
Jeg tror at olie har en stor betydning, måske fordi jeg kender storsælger af Castrol, som nu er pensioneret.
Jeg har altid købt den bedste olie til mine biler, og skiftet til de foreslåede intervaller.
Der har aldrig været noget i vejen med mine Motorer, jeg har haft fra 1960:1 VW 7 Volvo 1 Audi og nu Peugeot, endvidere har Jyllands Postens Herr Buus skrevet at man aldrig skal spare på olien, pengene kommer igen ved at motorerne holder bedre.
I nuværende bil 407 Diesel 2.0 Hdl, 04. bruger ikke olie mellem intervallerne, der er et år eller 30.000km
Jeg køber 5/50 Mobil 1, hos Harald Nyborg, når de er på tilbud. Og får Peugeot til at hælde det på ved serviceintervallerne.
Pludselig skulle jeg kvitte motorgarantien, men da jeg nu bruger Total Quartz Ineo ECS 5W-30
Virkede garantien igen, selvom jeg ikke tror meget på den garanti.
MVH Ole Edslev
Sedan 407-2,0 HDI- dec 04. 188.000
Spring til debat:
Indlogning
Er du ikke registreret bruger endnu? Klik her for at blive det.
Har du glemt dit kodeord? Få tilsendt et nyt ved at klikke her.