Peugeot Club Danmark
 April 20 2018 10:48:48
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,057
Nyeste bruger: yesper82
Debatemner
Nyeste emne
2" din radio 5008
307 diverse reservedele
"Åndsvag 307 fejl. LØST
Kraftigere baklys
DAB+ brugerundersøgelse
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Elektronik
Forfatter Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 28-04-2017 21:02
Jeg har en "P1351 , forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene" fejl og relæet klikker men når jeg måler Ohm fra relæsoklen pin 1,2,6 eller 7 til stel så er der Kohm modstand og ikke 1-2Ohm som forventet, dette gælder for alle 4 gløderør.

Der er stel og +12V på pin 4 og 5, jeg kan ikke huske hvilken der er hvad.

Er det sandsynligt at alle 4 gløderør er døde ?

Sidder der et stik undervejs som muligvis kunne være pillet fra hinanden (med de 4 ledninger til hver sit gløderør) ?

Nogen råd ?
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 28-04-2017 21:48
når du måler gløderørene så skal de være på ca 0.6


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Stik/Samling imellem relæ og gløderør ?
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 28-04-2017 23:34
Skal gløderørerne være 0,6Ohm når der ikke løber strøm i dem ?

Mit problem r at når jeg måler fra pin 1,2,6 eller 7 i relæsoklen til stel, så er der "afbrudt" på dem alle 4, jeg måler mange kOhm.

Jeg forventer at 1 eller måske 2 af gløderørene er "afbrudt" men jeg ville ikke forvente at de alle 4 er det, derfor tænkte jeg om der måske var en stik samling et eller andet sted undervejs hen til glødererene ?

Jeg har prøvet med en alm forlygtepære fra +12V til pin 1, 2, 6 og 7, her skulle der komme rimeligt lys i oæren men ikke fuldt lys, sådan har jeg før testet gløderør med held.

Jeg kigger mere på det imorgen, så må jeg have målt forbindelsen fra relæsoklen til et af gløderørene hvis de er til at komme til.
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1838
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 29-04-2017 09:44
Nu ved jeg ikke hvad der normalt er tilsluttet pin 1-2-6 og 7, men hvis det er gløderørene, og de stadig er tilsluttet relæet, skal du kunne måle meget lille modstand, de 0,6 ohm nævnt er nok meget rigtigt.
Nu kunne du så måle direkte mellem gløderørene og topstykket for at udelukke ledningsfejl.
Hvis de nævnte numre derimod er forsyningen af relæet, skulle du kunne måle fuld gennemgang til + på batteriet.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 29-04-2017 11:00
Der sidder et stik lige ved tandremsdækslet ind imod kabinen.

Jeg har checket det, det er samlet og jeg har kontrolleret forbindelsen imellem Pin 2, der er til gløderør 1, der er ca 0 Ohm så jeg forventer at der også er forbindelse til de andre gløderør.

Jeg har prøvet at sætte 12V på henholdsvis pin 1, 2, 6 og 7 i relæsoklen igennem en forlygtepære (55-60W) så der burde komme rimeligt meget lys i den, før det har jeg målt stor modstand fra pins til stel.

Konklusionen er at alle 4 gløderør er afbrudt, det lyder dog ikke særligt sandsynligt i mine ører.

Bilen har gået 270.000km.

Jeg har fundet benforbindelserne her:
http://www.peugeotforums.com/forums/407-41/fault-code-p1351-glows-relay-151138/index2.html
Redigeret af 12345pj d. 29-04-2017 11:01
Forfatter RE: Kan man køre FAP tvungen regenerering med defekte gløderør
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 29-04-2017 11:11
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?

Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level osv er ok.

Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 29-04-2017 14:32
12345pj skrev:
Ved i om man kan køre en tvungen FAP regenerering med defekte gløderør ?

Jeg bruger Diagbox 7.62 og den siger at der ikke må være fejl i motorstyringen (og det er der jo, P1351).
Når jeg forsøger at køre en regenerering så vil den ikke køre den, selvom temperatur, fuel level osv er ok.

Kan det passe at man ikke mere kan lave en regenerering imens man kører ?

Du kan ikke lave en tvungen regen med fejl i motorstyringen.
P1351 er fejl på gløderør, eller kabel mellem gløderør og udgangen på relæ, og ikke fejl på selve relæet eller forsyning af det, her mener jeg koden vil være P1350.

Og ja alle 4 gløderør kan godt være defekte samme tid, det er faktisk helt normalt at alle 4 er defekte


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Problemet løst ?
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 29-04-2017 19:43
Jamen det er også helt sikkert at alle 4 gløderør er deffekte og da jeg ikke kunne køre en regenerering af filteret valgte jeg at lade som om filteret er skiftet, det virker perfekt indtil videre, så må vi se, den har kørt >160.000 siden filter skift men jeg har længe haft en fejl på additiv ECU og tankdæksel føleren.
Der er masser af additiv på tanken så jeg har "nulstillet" filteret.

Er der noget med at de sidder ekstremt godt fast så man ødelægger gevind osv når man tager afmonterer dem ?

Tak for hjælpen til alle der har givet en hånd.
Redigeret af 12345pj d. 29-04-2017 19:44
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 912
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 29-04-2017 20:43
De kan godt sidde rigtig godt fast, det skal gerne være med varm motor og stor forsigtighed de tages ud smiley


Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
- Fejludlæsning, nulstilling mv.
- Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
- Bundkar modificering i 1,6HDI
- Service.
- Reservedele til fornuftig pris.
- Reparationer eller andet, spørg smiley
Forfatter RE: Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
12345pj
Brugere

Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 10.09.09
Lagt på d. 29-04-2017 22:45
Ja sådan har det også været på de andre diesel biler jeg har haft så jeg tror jeg lader dem sidde lidt endnu.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark