Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: redder78 efter 03. Juni 2006, 16:41
-
hej, er der nogen der kan fortælle mig forskellen på TS4 og en ST.
har selv en 2.2 ST og ville gerne have en TS4, syntes undervognen på en ST er lidt løs i det.
-
redder78 skrev:
hej, er der nogen der kan fortælle mig forskellen på TS4 og en ST.
har selv en 2.2 ST og ville gerne have en TS4, syntes undervognen på en ST er lidt løs i det.
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener der blot er tale om forskellige udstyrspakker, og så at 2,2 ST er nyere end TS-modellerne der kun blev lavet i en kort årrække.
I TS4 er der dellæder kabine. Ved ikke om dette også er i ST-modellen.
TS har dog en lidt mere fast undervogn, dog uden at den virker sporty.
-
TS4 kan beskrives som et forsøg på at lave noget lignende den gamle 405 MI16 i 406 serien. En TS model er altså lidt mere "sporty" end en ST hvor ST er et udtryk for udstyrspakken som i dette tilfælde bl.a. indebærer veloursæder, armlæn, alugearknop og fuldautomatisk klimaanlæg. TS har dellæder sæder og vist også lidt mere alu i kabinen f.eks. omkring urene. Jeg er ikke sikker på at der er forskel i undervognsopsætningen, TS har vist alufælge som original men det er vist det.
Motoren (2,2) er en ok maskine, men sportslig som den gamle 1,9er i en MI16 kommer den ikke i nærheden af.
-
TS4'eren kørte fra 2000-2003(måske længere har bare aldrig set en der var nyere) og den er klart at foretrække frem ST'eren, TS4'eren har som nævnt 16" aluruller, dellæder indtræk og diverse andre småting så den virker generalt meget mere lækker indvendig;)
Undervognen vil jeg tro er den sammme synes ihvertfald min TS4 var en gyngehest før den blev sænket:)
TS4 kabine
(http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/357056.jpg)
(http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/367399.jpg)
ST kabine
(http://billeder.bilbasen.dk/annoncer350/846607.jpg)
-
hej igen.
tak for svarene, jeg er nu glad nok for mit interør, den er bare ikke så god at køre stærk i på små veje, jeg kan næsten ikke styre den nå den er så blød i undervognen....
hvis der er nogle der har en undervogn til en 406 liggende må de meget gerne skrive, kan både bruge justerbar og fast, bare den bliver lavere.
-
redder78 skrev:
hej igen.
tak for svarene, jeg er nu glad nok for mit interør, den er bare ikke så god at køre stærk i på små veje, jeg kan næsten ikke styre den nå den er så blød i undervognen....
hvis der er nogle der har en undervogn til en 406 liggende må de meget gerne skrive, kan både bruge justerbar og fast, bare den bliver lavere.
Du behøver kun købe nye fjedre. Jeg smed H&R fjedre på min og der var en verden til forskel. Koster ca. 1500-1800.
-
hej.
Jeg studsede lidt over det ene svar der blev givet. At en st var en udstyrspakke med alt muligt lir. Jeg har selv en 2,1 st men den er da lige så standart som så mange andre 406´ere. Den har varme i sæderne(som ikke virker. HILFE!!!) Den har da ikke engang elsidespejle. Så hvis min er en st er det godt nok noget af en fesen udsyrspakke.
-
Dieselfan skrev:
hej.
Jeg studsede lidt over det ene svar der blev givet. At en st var en udstyrspakke med alt muligt lir. Jeg har selv en 2,1 st men den er da lige så standart som så mange andre 406´ere. Den har varme i sæderne(som ikke virker. HILFE!!!) Den har da ikke engang elsidespejle. Så hvis min er en st er det godt nok noget af en fesen udsyrspakke.
Der er næppe taleom samme årgang. Din 2,1´er er jo en af de ældste 406´ere, og her er tale om modeller fra dette årtusind.... ;)
-
Jeps den er fra 1996. Ja 1996, det er den med den dejlige høje vægtafgift. over 7000 kr om året er jo helt ude i skoven. Men så vil jeg da bare more mig med at sidde og hive i en pind for at justere spejlet, det styrker vist også motoriken. Hvad der ikke slår os ihjeld gør os kun stærkere. Længe leve lav-udstyrs biler.