Peugeot Club Danmark

Teknik => Elektronik => Emne startet af: pharphar efter 12. December 2014, 12:14

Titel: Lade problemer 106 1.5D
Indlæg af: pharphar efter 12. December 2014, 12:14
Hej Peugeot Club Danmark

min lille Peugeot 106 1.5D volder mig en del problemer. Den lader ikke nok.

Målt på batteri ved tomgang får jeg kun 12,3V og efter noget tid ved alm. kørsel begynder diverse lys osv at gå ud som i nok kender.

Jeg har derfor fået en ombytter generator på, bilen lader stadigt ikke.
Så har jeg skiftet batteriet, bilen lader stadigt ikke.
Så har jeg skiftet forvarmerrelæet/gløderelæet, bilen lader stadigt ikke nok.

Jeg er ved at løbe tør for ideer nu. tænker muligvis det kan være noget dårlig stel forbindelse og vil derfor forsøge at trække en ny forbindelse fra -pol til karrosseri.

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har en idé om hvad pokker der kan være galt ? :o
Titel: RE: Lade problemer 106 1.5D
Indlæg af: pug407aut efter 12. December 2014, 12:30
ja det er nok som du selv er inde på,  et kabel  der er iret.
har du prøvet at måle nede på generatoren, frem for batteriet
Titel: RE: Lade problemer 106 1.5D
Indlæg af: pharphar efter 12. December 2014, 12:36
Citér
pug407aut skrev:
ja det er nok som du selv er inde på,  et kabel  der er iret.
har du prøvet at måle nede på generatoren, frem for batteriet



Nej, jeg har ikke prøvet at måle direkte på generator. Måler man på spadestikket eller hvordan er fremgangsmåden ?
Titel: RE: Lade problemer 106 1.5D
Indlæg af: pug407aut efter 12. December 2014, 16:20
er der ikke 3 stik på den, den tykke er hvis stel og en af de andre er plus
Titel: RE: Lade problemer 106 1.5D
Indlæg af: Holt efter 12. December 2014, 20:57
Prøv at sætte et startkabel fra generatorhuset til minus på batteriet for at se om det er en stelforbindelse, hvis det ikke hjælper kan du prøve med pluspolen og det store kabel på generatoren.
Jeg kommer lige i tanker om en fejlmulighed, lyser ladelampen når bilen er standset og med tænding slået til, hvis den er sprunget kan generatoren ikke lave strøm, da strømmen til magnetisering af rotoren  går gennem ladelampen.


Holt