Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: lassehjort efter 12. Januar 2015, 17:54

Titel: "Anti pollution fault" 307
Indlæg af: lassehjort efter 12. Januar 2015, 17:54
Min peugeot 307 1.6 16v fra 2002 melde til morgen "Anti pollution fault" i displayet.

jeg havde dagen forinden skiftet olie + filter, samt nulstillet servicetælleren. hvor jeg havde startet den op og kørt op i drift temp. men ingen fejlmelding.

Jeg tog chancen og kørte på arbejde. Bilen kørte helt normalt og fint. ingen hakken eller sprutten.

Ved at det er en kendt fejl, men syntes som regel i de andre forummere, at deres pug/citroen sætter ud eller lignende i sammenhæng med fejlmeldingen.

Er det evt. nogle der kan guide mig hen i hvad jeg kan tjekke eller måle mig frem til?

Vh. Lasse Hjort.
Titel: RE: "Anti pollution fault" 307
Indlæg af: Holt efter 12. Januar 2015, 18:29
jeg ville vente med at gøre noget indtil den er blevet startet 10 gange, hvis fejlen stadig er der må du have en fejludlæser på den, helst en PP2000
Peugeot tester.


Holt
Titel: RE: "Anti pollution fault" 307
Indlæg af: Guppy efter 13. Januar 2015, 03:13
I min den gamle kørte jeg jævnligt med "Anti pollution fault" uden andre symptomer end lampen der lyste-bilen kørte fint. Den kom som regel hvis jeg havde startet bilen for at flytte den lidt og så stoppede motoren, for så igen at starte den og flytte den tilbage. Fik den aldrig fejludlæst, som Holt skriver er der gode chance for at det går væk igen efter lidt tid. Er stødt på et engelsk forum hvor "Anti pollution fault" har sin egen sektion, og vor de frabeder sig flere indlæg ang. det i de andre kategorier, da emnet visthar været overdebateret der, og alle muligheder for fejlen skulle allerede være nævnt og tilgængelige :) Og som du selv nævner, er det en kendt fejl med sindsygt mange fejlmuligheder. Men har man en tester ved hånden er det jo altid nr 1
Titel: RE: "Anti pollution fault" 307
Indlæg af: Michael LK efter 14. Januar 2015, 16:46
Mine erfaringer med meldingen er som Guppy's, dog har jeg fundet ud af at snyde systemet når man kører meget kort tur og motorlampen dermed vil lyse op - giv lidt gas (2000-2500rpm) inden man slukker motoren, så lyser motorlampen ikke !!
Jeg har læst, at den melder fejl fordi der ligger uafbrændt gas i udstødningen når motoren slukkes når den er kold, og derfor bliver det målt som fejl. Ved ikke om det har noget på sig, men det virker tilsyneladende at "lufte ud" med en gasgivning inden motoren slukkes. :)
Motorlampen går i mit tilfælde ud efter 4 start/stop, hvis jeg ikke lige husker tricket.
Titel: RE: "Anti pollution fault" 307
Indlæg af: lassehjort efter 14. Januar 2015, 17:18
Tak for svarene.

Jeg vil lige prøve tricket med lidt omdrejninger inden man slukket motoren.

Og ellers få en tester på og finde frem til kilden.