Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: jeppe efter 18. Januar 2015, 15:50
-
Hej jeg kørte en tur i min 106 II fra 2000, og pludselig gik kunne jeg ikke give gas... så holdte ind til siden og slukkede bilen. men så kunne den ikke starte !!!!!
har testet at alle sikringer er intakte, speederkablet virker stadig, brændstofs pumpem pumper benzin frem til motor rummet, og der er gnist på tændrørne.
Men tændrørerne er KNAS tørre.
hvad betyder det, hvordan skal jeg komme videre her fra. ??
-
Har nu fundet ud af at tandremmen er sprunget :( ... og havde planlagt at skifte den i løbet af næste uge... snøft..
men en kammerat jeg har snakker om at ved nogle biler bliver ventilerne ikke bøjet...
er jeg så heldig at en peugeot 106 er en sådan type ?
-
Nu når du har prøvet at starte den igen, er chancen for bøjet ventiler store
-
Uha sgu ikke rart, hvor gammel er den rem/ hvad har den kørt?
-
Det vides ikke, har købt den for ca. 1½ uge siden, lavede et koblings skift i torsdags da den var købt for 3800 vel videne at udrykkerlejet skulle skiftes, ham jeg købte den af vidste ikke hvornår tandremmen var skiftet.
derfor havde jeg også planlagt at skifte den i tirsdag i den kommende uge....:|