Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Micki efter 05. Februar 2015, 14:41
-
Er der andre der har oplevet at olien på oliepinden bliver misfarvet (meget lysebrun) i vinterperioden?
Om sommeren er olien helt fin.
Der er intet øget olieforbrug/kølevæske eller misfarvning af udstødningsgas.
Alt service er overholdt mht. olie og oliefilter. Jeg kommer også karburatorvæske i når jeg tanker.
Nogen der har et bud på hvad der kan være årsagen til dette?
-
kondensvand, sørg for at udluftningsslanger fra bundkarret ikke stopper til, det bliver til noget snask i slangerne og lukker til
-
det kan være en form for kondens det ses mest her i vinter halv året ingen grund til panik et godt råd er at give bilen en god køre tur så olien bliver godt varm .
-
Dalsgaard jeg kører meget korte ture om vinteren, 10-12 km til job og hjem igen, den når dårlig nok at komme op i temp.
Majaogkevin mht. udluftningsslanger fra bundkaret der stopper til, kan dette også afhjælpes ved gode lange køreture eller skal bilen forbi et værksted?
-
enig:-)
-
Tror farven kommer fra rust i pejlerøret. Hvis oliepinden sjældent er oppe ruster det der og gi'r den lysebrune farve når du hiver pinden op, og blandes så med kondens/olie
-
Er lige lidt nydgerrig - hvor påfylder karburatorvæske, når du tanker... Og med hvilket formål?
Har selv en 1.8 16v fra 02
I 405eren - også en 1.8 - som vi havde før 406eren oplevede jeg ofte snask/skum under oliepåfyldningslåget, men bilen brugte hverken vand eller olie, selvom den havde 370.000 på bagen.
Vh Claus
-
Hej!
Karburatorsprit påfyldes benzinttanken. Formålet ar at forhindre is-dannelse i karburatoren--
mvh