Peugeot Club Danmark

Teknik => Styling og Eksteriør => Emne startet af: larsjensen efter 25. April 2015, 07:56

Titel: Flytning af fælge
Indlæg af: larsjensen efter 25. April 2015, 07:56
Jeg har en 405 med 15' fælge på. Hvis jeg vil skifte til 406, kan jeg så flytte fælgene over?
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: superpjok efter 25. April 2015, 10:54
Hej!
Ja

http://johansen-dk.dk/dam/hjul.asp

mvh
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: martin306xsi efter 25. April 2015, 21:10
Det kommer an på hvilken 406 du kigger på.
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: superpjok efter 26. April 2015, 00:07
Hej!
Hvilken 406 vil de ikke passe på?
mvh
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: nibka - 307 efter 26. April 2015, 06:51
Hej

Hermed deludskrift fra:...NYSYNET.DK

MÆRKE MODEL Årgang Krydsmål   ET Centerhul Bolt/Møtrik
 
 PEUGEOT  405  87-92-95  4 x 108     20  65,1  B12x1,25
 PEUGEOT  406  95 -  4 x 108     18  65,1  B12x1,25

Forskellen er her at ET-målet ændres med 2 mm i hver side / forudsat dine stålfælge til Peu 405 har ET mål 20, hvilket kan / skal aflæses på fælget.

JA - du kan fortsat bruge de nævnte fælge på model 406 / ændringen er lovmæssigt i orden.

vh:  Niels
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: martin306xsi efter 26. April 2015, 15:41
Altså det kommer stadig an på hvilken 406 det er......
15" fælge passer ihvertfald ikke på en coupe, der kan også være problemer med v6´eren, da det kommer an på hvordan fælge er lavet.
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: larsjensen efter 27. April 2015, 08:01
Jeg kigger ikke efter coupé eller V6, men bare en "almindelig" 406.
Jeg har BBS-fælge på 405eren, og da de er det mest værdifulde på bilen, kunne jeg godt tænke mig at få dem med over, hvis det var muligt.

Hvad er ET-mål, og hvor på fælgene kan det aflæses?
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: superpjok efter 27. April 2015, 10:01
http://www.gp24.dk/shop/cms-faq.html
Titel: RE: Flytning af fælge
Indlæg af: Ole S efter 27. April 2015, 18:30
Hej
ET mål er indpresningsdybden på fælgen. Tallet er hvis oftest støbt ind i fælgen på bagsiden, sikkert i nærheden af hvor størrelsen på fælgen står.