Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: sven-aage666 efter 25. April 2015, 18:04
-
jeg kan kører ca 400 km så dør bil efter ca. 30 min kan jeg starte bil igen og kører igen
har lige skifte tændingsbro på den. har fået af vide ham vi købt bil af at den hader fået ny benzinpumpe :(:(:(:(
er der nogle der kan evt siger hvad det kan være
-
En tester på den vil give svar på en del.
Det er vi flere her inde fra der kan hjælpe dig med gratis eller næsten gratis
-
kan en obd-II tester brugs :|
-
Nej ikke til særlig meget.
-
kan jeg bruges obd-II tester fejl test 406 fra 96 :)
-
Få en ordentlig tester på ;) hvor er du fra, der er nok flere der kan hjælpe dig herinde ;)
-
Jeg undre mig tit over at flere skriver at det eneste tester der virker til peugeot er diagbox eller PP2000. Er det noget folk har erfaring med? Jeg skulle slev mene jeg har lidt erfaring og jeg deler bestemt ikke den erfaring.
Hvis du har adgang til en tester, så prøv at koble den til bilen og se hvad den siger.
-
martin306xsi skrev:
Jeg undre mig tit over at flere skriver at det eneste tester der virker til peugeot er diagbox eller PP2000. Er det noget folk har erfaring med?
Vi skriver det fordi at det er sandheden:)
-
Hmm den holdning deler jeg altså ikke... Hvilke tester har du prøvet, som ikke virker og hvad er det der ikke virker ved dem?
-
martin306xsi skrev:
Hmm den holdning deler jeg altså ikke... Hvilke tester har du prøvet, som ikke virker og hvad er det der ikke virker ved dem?
Fx Bosch tester kommer ikke i kontakt med ESP/ABS systemet på min 407er.
Der bliver ikke sagt at de overhoved ikke virker, på nogle biler virker de helt og på andre virker de delvis.
De billige tester, der får man ikke den store hjælp til at løse fejl.
-
Bosch tester er efter min mening også noget af det dyreste og dårligste penge kan købe, men har aldrig været ude for at de ikke kan snakke med peugeot. Det gode ved Bosch er at der er mange funktioner til teleindkodning og konfiguration som PP2000 og Diagbox også har.
Er den bosch tester opdateret såen indenfor de sidste par år?
Men Texas, Gutmann, Bear og hvad de alle hedder fungere ganske fint til fejlsøgning. Jeg er kun interesseret i P-koderne og parameter når jeg fejlsøger.
Har både arbejdet dagligt med div. tester også PP2000 og Diagbox igennem 15år og jeg synes det eneste de uorginale tester mangler lidt er opdatering og indkodning og det tvivler jeg på er noget folk herinde godt kunne undvære i 9 ud af 10 tilfælde, da det nok tit kun er fejlkode udlæsning folk er ude efter.
Det skal dog lige siges at jeg har ingen anelse om hvordan de billige 500,- tester virker.
-
Det er helle ikke altid, man kan bruge en PP2000 tester, det fandt jeg ud af selv.
Havde en mærkelig fejl på min 406 2,0, fik en til at teste det og den fandt 2 fejl, de 2 fejl var da jeg havde taget 2 stik af, men den fandt ikke den rigtig fejl, som jeg selv fandt ved et tilfælde, som testen ikke selv kunne finde.
Så jeg tror man skal bruge flere forskellige tester, for at finde en fejl i en ECU