Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: TorbenS efter 17. Maj 2015, 15:19
-
Det har været en større omgang.
Den startede med at skrive "depolution system faulty" og gik ud midt i kørslen. Kunne starte igen lidt efter. Efter 10-20 kilometer samme fejl, men kunne ikke starte igen. Fik den resat og den kørte igen.
Har så fået skiftet EGR ventil.
Den er siden hen så gået ud igen et par gange uden at skrive fejlen og skulle resettes for at starte igen.
Har fået skiftet sikringsboks i motorrummet og relæ for gløderør.
Efter den nu er gået ud igen, kan den så slet ikke starte, heller ikke efter reset.
2 oplysninger:
Relæ for gløderør lyser ikke når der kommer tænding på. Men det kan trigges via computeren.
Min udetemperatur viser ca 7 grader under hvad temperaturen er!
Ved ikke om de 2 ting kan have noget at gøre med det, men er lidt lost!
Håber der er nogen der kan hjælpe en lidt videre herfra!
-
Hmm det er måske en god ide at få en udlæser på, hvor er du fra i landet? Måske der er en i nærheden der kan hjælpe.. Ikke noget af det du skriver der burde give anledning til de problemer du har.
Prøv evt at tjekke flammeskiver, (af med motorskjoldet og se om der er nogle små sorte stykker) det kan du selv tjekke på to minutter
-
Tak.
Ja, glemte lige at skrive fejlkoder. Der har været mange forskellige Men ved ikke hvor mange der er kommet af at den er blevet prøvet at blive startet og løbet næsten tør for strøm og sådan. Den havde også dårligt batteri, så det er også skiftet.
P1351 er den kommet med flere gange og kom også igen efter sidste gang den blev nulstillet som den eneste. ellers har jeg bl.a. haft følgende:
P1168, P0238, P0562, U1108
Flammeskiver, det ved jeg ikke helt hvad du mener med! Der ligger ikke nogle små sorte gnister eller noget!
-
P1351 gløderør eller relay der til (giver ikke startproblemer)
P1168 Fuel rail sensor In range low failure
P0238 Turbocharger Boost Sensor A Circuit High
P0562 den er kommet ved at batteriet er blevet malket
U1108 Auto gearbox communication fault with engine management (ECM)
Du skal nok se på P0238 turbo control ventil, du finder den lige over trækaxlen i højre side bag på motoren, der er en brun og en sort, jeg mener det er den brune https://www.google.dk/search?q=peugeot+407+turbo+control+valve&biw=1664&bih=842&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CxNZVdVTwaeyAZbLgdgK&ved=0CB4QsAQ&dpr=1
-
Tak pug407aut.
Det lyder da som en rimelig sandsynlig mulighed. Er det en 12 volt, der får spænding så snart der kommer tænding på bilen? (Bare lige til fejlsøgningen)
-
Ja det er så , men du skal ome sensoren
-
Nå, kan ikke lige finde noget på det. Målte den til 15,7 ohm, hvilket jeg tænker det lyder ok.
Den fik ikke lige spænding, da jeg målte, med tænding, men den stod også i economy mode.
Men prøvede igen at pille EGR ventil fra og så startede den, så tænker, at det har noget at gøre med at den ikke er blevet reset ordentligt efter skift. Så vil prøve at have den nulstillet igen.
Nogen ide til, hvorfor temperaturen viser 7 grader under rigtig temperatur? Tænker enten iret ledning eller defekt føler.
-
Hej!
Vedr. temp. sensor..
Du har ret ledning eller sensor..
http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-External-Outdoor-Outside-Temperature-Sensor-under-door-wing-mirror-/221558354823?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3APeugeot&hash=item3395e83387
mvh
-
Jeg har købt en temperaturføler fra den viste sælger, det er ikke fordi det bliver meget bedre end det du har, min viser nu cirka 3 grader mere end der er, men det er til gengæld meget bedre end de 70-78 grader den viste før.
Holt