Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Torben Frederiksen efter 26. Maj 2015, 12:11
-
Hej
Jeg har en Peugeot 307 fra 2006 med automatgear og original fartpilot.
Når jeg kører 110 km/t på motorvejen, og vil forøge hastigheden til 130 km/t ved at holde +knappen inde, gearer den kortvarrigt ned til 3 gear og derefter op til 4 gear igen, dette dår fartpiloten til at koble ud, og den kan kun bringes i orden igen ved at slukke for tændingen og starte bilen igen.
Jeg tror at det er automatgearet som skifter ned i 3 gear hvor det ikke er nødvendigt, når man kører 110 og skifter til 3 og hurtigt op igen, give det et ryk i bilen, jeg tror at det er dette der forvirrer fartpiloten.
Kan man justere skifte-punkterne i automatgearet ?
Venlig hilsen
Torben :D
-
Først skal jeg lige forstå det ?
Altså har den ikke 5 gear ? For så burde den da køre i 5. Gear ved 110 :)
-
Wuk skrev:
Først skal jeg lige forstå det ?
Altså har den ikke 5 gear ? For så burde den da køre i 5. Gear ved 110 :)
der er ingen 5 gears automatgear til den, først senere bliver 4 til 6 gear
-
Nej det er en 4 trins automatgear ( jeg tror det er fabrikeret af Porsche )
-
Torben Frederiksen skrev:
Nej det er en 4 trins automatgear ( jeg tror det er fabrikeret af Porsche )
Nej det er den ikke, Porsche har været med til at lave softwaren til den. :)
men den gearkasse er i adskilige biler, mercedes sprinter, jaguar, citroen m.f
-
Køre du evt med reservehjulet monteret eller 2 forskelige dækstørelser
Det du skriver at det giver et ryk, er det sådan at den nærmest siger bang og det er som om at den er ved at falde fra hinanden
-
Nej rykket er som det normalt vil være når det bliver gearet ned fra 4 til 3 gear i høj fart.
-
pug407aut skrev:
Wuk skrev:
Først skal jeg lige forstå det ?
Altså har den ikke 5 gear ? For så burde den da køre i 5. Gear ved 110 :)
der er ingen 5 gears automatgear til den, først senere bliver 4 til 6 gear
Okay ;)