Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: kiversen efter 19. Juli 2015, 16:11
-
Jeg fik skiftet partikel filter efter, min 308SW 1,6 hdi, ikke blev godkendt til syn pga. af for høj røggas værdi. Bilen blev lige efter godkendt, men er kommer hvergang med en advarsel om"risk of partilfilter blocking". Værkstedet der skiftede filteret siger at de ikke kan se hvad der giver meddelesen, hvad skal jeg gøre? Jeg synes også at oliestanden er begyndt at stige:( Jeg har stadig det gamle filter, skal jeg prøøve at sætte det på igen? Indersiden af udstødningen er bestemt heller ikke uden sod aflejringer'
Mvh.
Klaus
-
Hvad filteret angår kan jeg forestille mig de ikke har nulstillet det.. Men du siger at oliestaten stiger ? Det giver ingen mening, men der er som reglt en årsag til alt..
Nu du siger der er sod i systemet, mener du så at den ryger når du trykker til den eller ?
-
Såvidt jeg har kunne læse mig til, så er det vist slet ikke usædvanligt at oliestanden kan stige på nyere biler, der slipper brændstof forbi stemplerne og dermed ned i olien.
-
Den har jeg ikke hørt før, men kan da ikke afvise det,, men det lyder ikke helt sundt
-
Værkstedet har nulstillet (kodet nyt filter), der er kommet nyt additiv på også det er kodet ind. Men af en eller anden grund er advarslen:"Risk of partikel filter blocking" kommet sammen med det nye filter. Når jeg skriver at der er sod i udstødningen, er det fordi jeg kan sammenligne med min kones bil som er magen til, når jeg tørre udstødningen med en ren klud, så er det næsten rent på min kones, men min er kulsort Jeg har fået at vide at oliestanden stiger, hvis filteret ikke regenerer, fordi der kommer diesel i motorolien. Jeg er jo bange for at der kommer endnu flere problemer :o
-
Ole S skrev:
Såvidt jeg har kunne læse mig til, så er det vist slet ikke usædvanligt at oliestanden kan stige på nyere biler, der slipper brændstof forbi stemplerne og dermed ned i olien.
Det gør den på alle biler, nogle biler mere end andre, der er nemlig et lille forbrug af motorolie.
Og grunden til at oliestanden normal er omkring max, er fordi at der slipper lidt brændstof forbi
Så det med at man siger "min bil bruger ikke olie" det er forkert ;)
-
Efter at have kørt 3000 km- siden det nye filter blev monteret, hvor advarslen:"Rask og partikel filter blokkene" tændte hver gang, motoren blev startet .
Så var alt pludselig normalt idag :o
Værkstedet kunne ikke udlæse eller finde nogen fejl, mens det stod på, er der nogen her der har et bud på en forklaring? Nu håber jeg jo bare det holder;)
-
Hej,
Jeg døjer selv med fejlen "Risk og partikel filter blocking" - jeg er nysgerrig efter at høre om din bil fortsat er ok.
-
Jeg opleve også på min da jeg selv skiftede at den brokkede sig. Jeg snakkede med en pug tekniker som sagde tik mig at det kunne de godt finde på, det er i følge ham fordi filteret er så rent at differenstryksensorene tror det er problemer, men at det går væk efter et lille stykke tid :)