Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: straube efter 15. December 2015, 16:50

Titel: Koldt vejr
Indlæg af: straube efter 15. December 2015, 16:50
Hej alle sammen

Jeg har en peugeot 205 1.1 - 1991 som ikke er særlig glad for det kolde vejr.
Når graderne falder får den svært ved at starte, når den så endelig står i tomgang og jeg trykker på speederen går den ud.
Dette resultere i den skal stå i tomgang omkring 5 min næste hver gang jeg skal ud og køre.

Hvis den står i gagargen er den mere villig til at starte end på den kolde p-plads på mit arbejde.  

Jeg har fået skiftet:
Batteri
Tændrør
lampdasonde
Tomgangsregulator
renset dyse
vacum slager
gasspjælds potentiometer er tjekket og virker;)

Varme skjoldet mangler (ved ikke om det bidrager til problemet)

Jeg havde samme problem sidste år i den kolde tid, mens den i sommerperioden starter og kører uden problemer:)

Mvh Michellle
Titel: RE: Koldt vejr
Indlæg af: Holt efter 15. December 2015, 21:47
Har du prøvet det mest åbenlyse, karburatorsprit?


Holt
Titel: RE: Koldt vejr
Indlæg af: straube efter 15. December 2015, 22:09
Hej Holt

Jep det har jeg også prøvet:)
Titel: RE: Koldt vejr
Indlæg af: KHJ efter 27. December 2015, 22:59
Du skal få kontrolleret vandtemp føleren som sidder ved termostaten  grønt stik med 2 ben , du skal bruge en PPS tester og kontroller hvad vandtemp er når den er kold  , hvis den viser + 40 gr har den det svært    , du kan også kontroller stikket for korrosion / ir   men fejlen kan ligge i selve føleren
Titel: RE: Koldt vejr
Indlæg af: straube efter 21. Januar 2016, 15:45
Temperatur og vand følerene var defekte og er skiftet, men den vil stadigvæk ikke starte? Kun da jeg hentede den ved mekanikeren... selvfølgelig:(

Nogen der har andre forslag?:D

Titel: RE: Koldt vejr
Indlæg af: flimmer efter 23. Januar 2016, 18:24
Det lyder som mit gamle problem, med den type motor. I mit problem var det toppakning, som der var et hul i.

At den ikke vil starte, når der var koldt og når den så starte, stoppe motoren, når trykke på gaspedalen.
Tjek om der kommer meget små bobler, når motoren er varm, eller jo større boblerne er, jo dårligere er toppakningen.

Ellers er det meget ment at skiftet toppakning på den type motor :D