Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Leerberg efter 30. December 2015, 13:52
-
jeg kan ikke måle nogen millivolt på nogle af mine sensorer!
og det skal jeg da kunne ikke?
jeg har konstateret at der er gennemgang fra sensorstik til abs blok.
jeg købte bilen med abs problemet. kan det virkelig tænkes at alle fire sensorer er brændt af, hvis der feks er forsøgt at ohme dem?
mvh jannik.
-
Hej!
Du skal måle modstanden - (ohm)
mvh
-
superpjok skrev:
Hej!
Du skal måle modstanden - (ohm)
mvh
jeg har bare læst at det kan ødelægge nogle slags sensorer. og de skal vel gi millivolt ved rotation af hjulet
at måle modstanden var også det første jeg gjorde men der er afbrudt forbindelse.
jeg har haft hentet to sensorer hos hhv thansen og refako (hella) de har begge haft brudt embalage og ingen af dem kan der måles ohm på og ingen af dem afgir millivolt
for mig tyder det lidt på at nogle andre har haft forsøgt at måle miodstanden på sensorerne men brændt dem af og returneret dem. eller er det bare mig der er helt galt på den her?
-
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvordan skulle en sensor kunne afgive volt.???
-
Ole, jeg tror dine ABS/ESP sensorer giver et spændingssignal, da det jo er en magnetring, og ikke en tandkrans den taster på.
-
Ok, det giver mening.
-
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)
Iøvrigt:
Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter
Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)
-
Hvis den er med tandkrans er den induktiv og giver spænding når hjulet drejes og du kan måle modstand hvis den er iorden
hvis det er med magnetring i lejet er den aktiv af hall typen skal ha strøm for at virke på den ene ledning og den kan ikke ohmes for kontrol og der er også kun 2 ledninger på
-
Guppy skrev:
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)
Iøvrigt:
Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter
Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)
Der er også kun 2 ledninger på en hall sensor.... så den holder ikke helt
-
AXE1 skrev:
Guppy skrev:
Hvis du gav lidt flere oplysninger om bilen, model,årgang, motor etc. Så kan jeg sikkert finde en vejledning til at udmåle det rigtigt i stikket (Meget nemmere og mere struktureret end bare at prøve alle multitesterens indstillinger). Og der er skam tale om både OHM, VOLT og saft susme oz MILLIAMPERE B)
Iøvrigt:
Hvis der er tale om det der hedder en induktiv føler (Føler med kun to ledninger) kan man bruge et ohm-meter
Hvis der er tre ledninger er det en impulsgiver og sådan en må man ikke sætte ohm-meter på. Der skal man måle spændingen (Volt)
Der er også kun 2 ledninger på en hall sensor.... så den holder ikke helt
Altid dejligt at blive irettesat her. En Hall Sensor er født med tre ledere to til spænding +/- og en til at transportere det bølgeformede signal. En Hall Sensor findes med to ledninger, men er så at beskrive som en modificeret med tre ledere. Man Ohmer,Volter o.s.v ikke komponenter. Man kan måle modstand, genemgang, spænding, strømstyrker etc. Og har man et ocilloscop er der endnu flere muligheder En Hall Sensor kan sagtens fungere med en tandkrans. Men da jeg prøvede med et input for at hjælpe med det oprindelige spørgsmål, er jeg ked af hvis det udvikler sig til en krig på fine udtryk. Så jeg vil undlade at deltage i mere flueknepperi, og vil håbe at manden får nogle mere brugbare svar end for nuværende.
mvh Flemming