Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: renelund efter 16. Februar 2016, 16:59
-
Har en Peugeot 407 1,6 HDI fra 2006.
Fik skiftet turbo sidste år.
Motoren har siden vi købte den brugt (havde kørt 110.000) km den larmet lidt mere end andre. Meeeen larmen er taget til og værkstedet kunne ikke umiddelbart ikke finde fejlen uden at skulle skille det hele ad.
På motorvej døde motoren, mistede kraften(ikke som den gang turboen døde) men fadede ud og gik i stå.Og kunne ikke startes igen. Nu står den på værksted og de kan ikke finde fejlen.
Når man prøver at starte den kommer der nogle luftstød ud af luftfilteret......
Egr ventilen er afmonteret og blændet af ved turboskiftet.
Der har være nogle små udfald af træk kraften på et par sekunder,som gik væk igen.
Den melder fejl på gløderør, kan det have noget med det at gøre.
Håber at en af jer har et bud
-
Lav en kompressions test med en amp. tang og et scop. det tager 5 min. og så ved du om det er en el fejl eller en mekanisk fejl
-
Har de set om tandrem er taktet? Kunne være hoppet. :-)