Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: zuznice efter 24. Februar 2016, 15:40
-
Jeg prøver igen. Da jeg ikke har hørt fra værkstedet, det er snart 14 dage siden, vil jeg lige høre om nogen her har erfaring med venstre blinklys - som altså er holdt op med at virke. Endvidere savner jeg svar på hvorfor min bil var død efter 3 dages kørepause, på min ferie, lang væk hjemmefra. Inden jeg kører en længere tur, får jeg altid tjekket bilen og denne gang fik bilen nyt batteri , fordi værkstedet mente min gamle var slidt. Men de har åbenbart ikke tjekket hvornår var det nu jeg sidst fik nyt batteri - ( jeg har i alle 15 år brugt det samme værksted, overholdt alle mine services, plus ekstra service hver gang jeg skulle køre ud af Danmark) .
Det ender nok med at jeg efter 15 år bliver tvunget til at besøge en ikke autoriseret værksted, fordi har det ikke godt med at jeg ikke kan vise når jeg drejer til venstre, den farligste retning. Har været forbi (anonymt) andre Peugeot værksteder, men alles svar er at det skal måles og de ingen erfaring har med den slags problemer. Synes virkelig at det er bare for trist. Måske skal jeg sende en mail direkte til Peugeot i Frankrig? Hjælp !:o
-
Selvfølgelig skal der da måles..........Det er jo ikke troldmænd der arbejder på disse værksteder men "kun" mekaniker ( De har ingen tryller stav eller krystal kugle ) Hvis problemet med afladning kun har været der 1 gang, så er det lidt svær at måle på, og det er da fint at de siger at de skal have lov til at måle på bilen før de udtaler sig om hvad der kan være galt. Du ville jo heller ikke syntes det var særligt fedt hvis de skifter dele ud i vild skab. Hvis problemet med dit blink er tilstede hele tiden, så skulle det være muligt at finde fejlen.
-
De 2 fejl der kan være er BSI boksen eller Ratkontakten men da det er 2 dyre dele er man nød til at finde hvilken en del det er galt med medmindre pengene ikke betyder noget så udskifter du bare begge 2 , ratkontakten koster ca 3500 kr og bsi boksen ca 1800 kr plus montering og kodning , BSI boksen binder sig til bilen ved kodning og kan ikke bruges til noget andet hvis det nu ikke løser problemet er du så villig til at betale for den og så be om at prøve med næste del
.......... jeg er sikker på hvis fejlen er der kan den også findes
hvis fejlen er tilstede kan testeren vise om blinkeren er aktiv ned til BSI boksen så kan ratkontakten udelukkes , når den svigter kommer den med hvis du trykker på katastrofeblinket
Ang batteri hvis de har målt det var slidt og var ved at være slut med det , betyder det så noget de ikke har tjekket hvornår det er skiftet sidst medmindre der stadig var garanti på det og de skal selvf kontakte dig inden de udskifter noget
-
Jeg har prøvet det samme med blinklyset på min Partner 1999. Når jeg skulle blinke til venstre, virkede kontrollampen, men ikke lygterne, hvis jeg trykkede kontaktarmen længere nedad, kunne jeg få blinklyset til at virke. Løsning en brugt ratkontakt til en 50er ved en ophugger.
Hilsen Biavleren
-
Mange tak for svarene. Jeg vil selvfølgelig udgå at betale kæmpe beløb for nye dele, men de har jo målt, uden at der kom nogen resultat . Jeg vil bruge løsningen fra Biavleren. Og en gang til tak for hjælpen. :D
-
zuznice skrev:
Mange tak for svarene. Jeg vil selvfølgelig udgå at betale kæmpe beløb for nye dele, men de har jo målt, uden at der kom nogen resultat . Jeg vil bruge løsningen fra Biavleren. Og en gang til tak for hjælpen. :D
Det vil jeg ikke gøre hvis jeg var dig , biavleren,s er en partner med en alm blinkarm din har Com 2000 ratkontakt med en elektronikboks indbygget som skal passe til den øvrige elektronik
-
Tak, jeg samler al viden omkring problemet, men jeg tror at nu er den løst, ikke hos en ophugger, men hos en reservedele forhandler til mit mærke og så må vi se hvordan det ender.