Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: MadzenDK efter 19. April 2016, 16:55
-
Hej Forum
Jeg har lige været til service med min 207 1.6 sportium fra 2010 den har gået 125.000 km, jeg fik at vide fra værkstedet at min additiv beholder skulle skiftes fordi, som han mente, var utæt et eller andet sted, han kunne ikke lige se hvor det var, men mente at jeg nok ville få en besked i instrument bordet når det var.
Men hvordan har han kunnet konstatere det? jeg mener at hvis jeg ingen fejl har fået så virker den vel fint nok.
Mit spørgsmål går ud på:
1. Hvad er en additiv beholder og hvad gør den?
2. Hvad koster det at få skiftet sådan en? og kan man få den skiftet andre steder end hos Peugoet?
3. Kan jeg stadig køre med den jeg har eller skal den skift med det samme?
Lidt flere spørgsmål:
Hvornår skifter man diverse filte?
1. Luftfilter
2. Pollenfilter
3. Diesel filter
-
1. Jeg vil tro det er addiktiv beholderen til partikelfilteret addiktivet, hver gang du tanker blander bilen dette i dieselen , det får til at virke så partikelfiltet kan rense udstødningsgassen/ brænde partikler af.
2. Jeg kan ikke forstille mig at den er billig. Du bør sagtens kunne få det lavet på alle større værksteder, som håndtere disse meget gifte væsker. Det er en lille plastikflaske der sidder i skærmen bag baghjulet.
3. Så længe du ikke får en alarm burde du kunne kører med det, uden filter tager skade eller andet.
men se evt denne debat, http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=7591
-
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=8526
Det er dælen noget dyrt væske,
-
Det vil sige at teoretisk set kan jeg vente med at skifte Additivbeholderen til at bilen melder fejl eller hvad?
Jeg fik et tilbud fra Peugeot på Cerin på 795 kr, kan ikke lige se hvad beholderen koster men der står 500 kr for skift af additivbeholder..
-
Det skal så lige siges at der ikke er en måler i tanken, den måde det bliver målt på, er at der fx bliver tastet 1.5 liter ind i ECUen, hver gang du tanker så tager den en hvis mængde og sprøjter ind i dieseltanken, hvis du fx tanker 50 liter så tilføjes der lad og sige 1 ml, tanker du så 25 liter diesel så tilføjes der 0,5 ml additiv.
så hvis ECUen mener at der er 1 liter additiv tilbage og der er hul på beholderen og den er tom, så kan du få store problemer med defekt partikelfilter mm
-
thomassn skrev:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=8526
Det er dælen noget dyrt væske,
På en 407 er tanken under bilen og den skal kun skiftes hvis pumper er gået
-
Nu ved jeg ikke hvormeget der er på fra ny af, men kan man sjusse sig frem til hvornår den er tom efter hvormeget km den har gået?
Er bliver den efterfyldt ved service?
-
Men hvad med de filtre? Hvornår skal de udskiftes.
:)
Luftfilter
Pollenfilter
Dieselfilter