Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Gelinde efter 20. April 2016, 16:10
-
Jeg er ny peugeot ejer, med en 307 SW fra 2006, jeg har haft bilen i et par måneder nu, uden problemer. Men i sidste uge begyndte der at komme 2 bip lidt efter jeg har startet bilen, og det gentages efter ca. 30 sek. jeg fandt så ud af at der var gået en forlygtepære, så den har jeg skiftet, men der kommer stadig biplyde. Jeg har tjekket alle pærer på bilen, og alle fungerer som de skal, så nu står jeg på bar bund igen, hvad kan biplydene så betyde.
Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig!
Hilsen ny peugeotejer
Gelinde
-
Ting jeg lige kan komme i tanke om der kan få min bil til at bippe, dør/bagklap der ikke er lukket ordentligt, let trukket håndbremse, manglende benzin.
Jeg mener ikke at huske at sprungne pærer giver bib lyde.
-
Ole S skrev:
Ting jeg lige kan komme i tanke om der kan få min bil til at bippe, dør/bagklap der ikke er lukket ordentligt, let trukket håndbremse, manglende benzin.
Jeg mener ikke at huske at sprungne pærer giver bib lyde.
Alle døre og bagklap er lukket helt (ellers får jeg jo også advarsel i displayet hvis de ikke er lukket), håndbremsen er også slækket helt og der er rigeligt bensin på, så det kan heller ikke være der fejlen ligger.
Det slår mig lige - kan det være lufttryk i dækkene? det har jeg ikke haft tjekket, og jeg har set i instruktionsbogen, at der vil komme en advarsel hvis trykket er for lavt, der står bare ikke hvordan denne advarsel vil blive givet?
-
Du får ikke en advarsel hvis der er for lidt luft i dine hjul, medmindre det er en delux udgave du har med dæktrykssensore, er ventilen sort så har du ikke sensorer
Det kan være at der er en pære i baglygteren der ikke har 100% kontakt, det giver også fejl.
Nu ved jeg ikke hvordan alarmen for manglende sele i en 307er lyder, men prøv at spænde alle seler og se om det hjælper.
Det kan også være manglende sprinklervæske.
Er der ikke andre lamper der lyser, eller beskeder i display
-
Syntes at have oplevet, at lav kølevæskestand kan gøre dette også - lige omkring der hvor den registrere - og der skal så ikke meget varme fra motoren før væskestanden stiger igen og alt er okay
-
Har du en P-skive med batteri i ? der er nogle modeller der bipper som du beskriver når de er ved at løbe tør for strøm.
-
Så tror jeg at fejlen er fundet. Tak til AXE1, batteriet er afmonteret i P-skiven, og så forsvandt biplyden.
Batteriet er ellers kun ca. 3 mdr. gammelt, men derfor kan det jo godt være defekt.