Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Per Larsen efter 19. Juli 2016, 17:41
-
Hejsa.
Når jeg starter bilen, og den er kold- uanset om det er i bakgear eller i Drive, hakker og ryster meget som om den ikke får bensin eller luft nok. Selv når man trykker på speederen, er den ved at "kvæles", og pludselig starter den op, med fuld speed, og så er problemet løst til næste koldstart. Det skal siges, den kan også gøre det samme, når bilen er varm, men ikke nær så slemt. Den har været på aut. værksted, men de har ikke fundet "løsningen" endnu.
-
Jeg glemte at skrive, at det var en 2,o bensin.
-
Jeg har skrevet det masser af gange. Men det er stadig et absolut realistisk bud. ;)
Dårligt/FOR gammelt batteri.. Den starter fint.. Men der er ikke power nok til bilens elektronik/ computere lige efter starten.. Så ter den sig nøjagtigt som du beskriver.. Indtil at der er ladet nok op, efter kortere eller længere tid.
De biler kan ikke fordrage at mangle strøm.. ( Og det bliver helt galt, hvis kørselsmønstret kun er 5 km til købmanden og retur )
Og JEG kan ikke fordrage, at gå efter de dyreste løsninger først ;)
-
Det er et helt nyt batteri, så det er ikke det. Har du evt. andre forslag?.
-
Dårlig stelforbindelse. Kan også være dårlig generator
-
Per Larsen skrev:
Det er et helt nyt batteri, så det er ikke det. Har du evt. andre forslag?.
Tja !!! HVIS det vitterligt ikke er et "strømmangel problem", så er der jo også 100 andre årsager muligt.
Og når den har været undersøgt hos Peugeot, så må man formode, at de har haft deres tester på ???
1. Har de haft bilen til undersøgelse, mens den var kold.. Og lavede numre ??? Ellers er det mere end svært at fange den fejl.
2. Kan motoren ( kold ) tage gassen, hvis den står i neutral/frigear ?? Eller sker fejlen først når den sættes i "gear" ??
-
Min 2.0 benzin lavede det samme fra jeg købte bilen med 313.000 på klokken, og indtil den brækkede sig ved 423.000 km. Jeg har ikke klare beviser for årsagen, men har de hydrauliske ventilløftere mistænkt for ikke at åbne/lukke ventilerne korrekt indtil motoren lige havde fået en enkelt gang gas op til 3.000 omdr. hvorefter fejlen var væk.
Jeg lærte at leve med det, og gav den altid lidt gas inden jeg begyndte at køre, det er betydelig billigere end 16 nye ventilløftere.
Holt
-
Tak for de forskellige oplysninger. Der er en de af det som i skriver som ikke er afprøvet på værkstedet, så det skal selvfølgelig afprøves. Jeg vender tilbage, når bilen igen har været på værksted, så foreløbig tak.
-
Her tænker jeg luftmasse måleren, der ikke sender de rigtige værdier eller evt stikket ikke får 100 % forbindelse
Prøv evt at tage stikket af, hvis problemet så forsvinder så er luftmasse måleren defekt