Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Magnus A efter 09. August 2016, 00:59
-
Hej drenge.
jeg er ved og gå ud af mit gode skin over min fine 206 s16.
Bilen starter og kører som en drøm og trækker bare der ud af.
Men men men
Holder jeg i kø så bliver den for varm.
jeg har tjekket alt. Og blæseren virker vis jeg giver den konstant strøm.
Men den vil bare ikke tænde. Jeg har skiftet føler. Hjalp intet.
Ebay tester på. Kan intet se. Andet end den bliver varm og instrumentbordet siger stop
Er der et gylden sted jeg skal kigge?
anden ting.
Jeg har originale tågelygter foran. Disse virker heller ikke
Alle sikringer er tjekket. :(
Og jeg er magter ikke mere den driller sådan
-
Hvilken tester har du brugt
-
Noget kina tester. :)
-
lexia/PP2000, eller en anden
-
Noget elm et og andet. Jeg har dog opstøvet en p2200 fra proautotools.dk
-
Du skal have pp2000 på, den der elm er ikke meget ved
-
Jeg kører ud og hente pp2000 i dag ;) Og så må vi lige se hvordan den opføre sig ;)
-
Så kører pp2000 bare :)
Jeg får en fejl.
Motorcomputer:
Periodisk fejl. Styring af motorventilatorgruooe ved høj hastighed
Dog siger den også mit kølevand kun er 20 grader når bilen er ved og koge.
-
Nu skriver du jo ikke hvor gammel denne 206 er?
Hvor mange temp. sensor sidder der i termostathuset?
-
2003. ;) Jeg har vidst 2. :)
-
Gør lige dig selv en STOR tjeneste.. Smid et reg. nr eller sidste 8 cifre i dit stelnummer.
Så kan en venlig sjæl slå netop din dyt op på Pegeout servicenet..
Og så ved "vi" nøjagtigt hvad din dyt er udstyret med.
MEN MEN.. Begge dine tråde hænger sammen til samme fejl. En føler/ledningsnet/termostat til samme, er defekt.
Får du en måling (PP2000) der KUN viser 20 grader. OG bilen ER brand varm, så er hele dit system misinformeret et sted.
Men BLIVER den for varm.. Rent fysisk ?? Og ikke kun set på diverse målinger/visninger ???
Lukker din køletermostat overhovedet op ?? Bliver øverste kølerslange brandvarm ???
Ja ved det godt ;) Mange spørgsmål..
-
Hej.
Reg nummer ac33170
Bilen er gået væk fra de 20 grader. Og vælger istedet og vise intet. Fordi den tror det er kortsluttet.
Dog er alle sensor osv samt termostat skiftet til nye.
Begge slanger er varme.
Bilen vælger nu bare konsekvent og sige den koger hele tiden
Jeg kan lige oploadet et billede af pp2000 senere.
-
For at afslutte.
Så var den nye sensor defekt. :)