Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: toyota efter 22. August 2016, 09:56
-
Hej
I går begyndte bilen at regenerere, efter 37 km er jeg kommet hjem og den er stadig i gang, nå slukker dytten og her til morgen begynder den igen efter 2 km, når jobbet efter 30 km og den er stadig i gang... Hvad i alverden har bilen gang i ?
Peugeot 407 1,6 HDI
-
har du tester på hele vejen siden du ved den gør det konstant? eller regenerere den flere gange i løbet af de 30 km ??
Ved du hvornår filteret sidst er skiftet eller hvor mange km der går mellem regenereringen ?? evt. lyser lampen for DPF i display ?
-
Nej ingen tester på, men spejlet er varmt og den brummer. Har ingen anelse om hvornår filteret er skiftet, men jv.f. pp2000 var det 67% fyldt sidst jeg kiggede og der var ca 350 km mellem de sidste 5 rensninger, men det svinger meget og der er ingen lamper der lyser.
-
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.
Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb
nogle bud ?
-
Den med for høj temp må jeg være et svar skyldig på :| Men 350km mellem regenereringerne syntes jeg er meget lidt, af hvad jeg har erfaringer med ligger et sundt filter på 5-700 km mellem den,, så spørgsmålet er om det kunne være derfor, men så skulle jeg mene at du burde have en lampe der lyser..
Tryk diff skal ikke ligge på 0 det er helt sikkert,, men hvornår har du taget den parameterudmåling? den skal jo aflæses ved tændt motor
-
Den blev taget i går, med varm motor i tomgang
-
Jack M skrev:
Den med for høj temp må jeg være et svar skyldig på :| Men 350km mellem regenereringerne syntes jeg er meget lidt, af hvad jeg har erfaringer med ligger et sundt filter på 5-700 km mellem den,, så spørgsmålet er om det kunne være derfor, men så skulle jeg mene at du burde have en lampe der lyser..
Tryk diff skal ikke ligge på 0 det er helt sikkert,, men hvornår har du taget den parameterudmåling? den skal jo aflæses ved tændt motor
diff skal være på ca 21 under kørsel uden belastning på motoren
-
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.
Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb
nogle bud ?
de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger
-
pug407aut skrev:
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.
Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb
nogle bud ?
de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger
Til en årgang 2004 er Diagbox da vist ikke en valg mulighed ??? ;)
-
mikhan skrev:
pug407aut skrev:
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.
Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb
nogle bud ?
de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger
Til en årgang 2004 er Diagbox da vist ikke en valg mulighed ??? ;)
alle 407er er med canbus, så det plejer ikke at være et problem
-
Den stoppede med at regenere og startede så ca. 600km senere, hvor den så begyndte at skabe sig igen, men også det stoppede igen og efter ca endnu 600 km begyndte den igen, denne gang på en længere tur på vej hjem fra Nordjylland, den regenererede i ca. 35 km denne gang og stoppede så igen.
Mht. diff. trykket under kørsel, har jeg også prøvet det og den ligger på mellem 12-16 mbar men mest på 12, kan dog få den højt op under acceleration. stadig med pp2000, da jeg ikke har diagbox.
Kan det være filteret der er færdigt ? selvom at bilen siger noget andet ( skal siges at jeg sagtens kan røglægge lokalområdet, hvis jeg virkelig sparker til den )
-
Det er helt ok med 600 mellem regenerering.
Skiftede mit filter da der var 50 km mellem.
2000 mellem må være ved meget optimale driftsforhold.
Du kører bare videre og nyder turen.:)