Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: RTCallesen efter 30. August 2016, 07:59
-
Hej alle
Jeg står med det problem, at min Peugeot 207 1.6 92hk HDi (motorkode 9HP) ved jævn hastighed har det med at sætte ud. Hvis man accelerer bare en smule stopper det igen, har kun oplevet det ved lige over 80km/t. Enkelte gange kan motoren også gå ujævnt når man tænder bilen. Når den ikke sætter ud kører motoren jævnt, roligt og trækker som den skal. Har også lige fået den synet uden anmærkninger på røggas.
Bilen er fra september 2010 og har gået 135.000km.
Da det mest nærliggende er at få læst fejl ud, har jeg også prøve med det, men uden held. Har Peugeot interface Rev. C og PP2000, og den læser også ud, men skriver "Referencing engine ECU". Man kan så vælge mellem forskellige ECU'er, men har ikke kunnet finde hvilken ECU der sidder i min bil gennem Peugeot servicebox.
Derfor er mine spørgsål:
1: Nu når i har brugt tid og energi på at læse mit oplæg, kunne i så have ideer til selve motorfejlen?
2: Ligger problemet med udlæsning i en for gammel version af PP2000, skal jeg over i Diagbox eller noget helt tredje?
3: Hvordan finder jeg ud af hvilken ECU der sidder i min bil, så jeg kan vælge manuelt?
Takker på forhånd mange gange for hjælpen :)
-
Hej!
Model/type plejer at være angivet på etiketten på ECU'en.
mvh
-
Hej Superpjok
Det prøver jeg at tjekke.
ECU sidder ved siden af batteriet hvis jeg ikke tager helt fejl?
-
Har du prøvet at vælge diagbox og ikke PP2000, det kan være der problemet kan være
-
Jeg ved ikke hvor ecu sidder på din bil
men den ligner denne
http://www.ebay.co.uk/usr/crofty_94?_trksid=p2047675.l2559
mvh
-
Hej RTCallesen
Hvad er version på PP2000?
Rev C. virker bedst over PP2000 version 6
-
Hej Pug407aut
Har ikke diagbox installeret endnu, men prøver at installere det, og se om det hjælper :)
Hej Superpjok
Så tror jeg, at jeg har fundet den, prøver at finde model og om den kan vælges :)
Hej Flimmer
Ved ikke lige hvilken version PP2000 jeg har, det tjekker jeg lige :)
Takker for hjælpen, og vender tilbage med svar, når jeg har fået kigget på det.
-
Hej Alle
Så kommer jeg lige med en opdatering :)
Da jeg har haft lidt travlt på både arbejde og i privaten, og da bilen alligevel skulle til service har jeg ikke selv kigget nærmere på de forskellige muligheder.
Mekaniker har udlæst fejl og lavet nogle grundindstillinger på motoren, ved ikke lige hvilke, og hældt servicerens i tanken. Han siger problemerne skyldes dyserne og at servicerens måske kan rense dem tilstrækkeligt, hvis det ikke er tilfældet, skal den have rigtig dyserens.
For at give kemien de bedste muligheder for at få fjernet alt skidt og snavs, kører jeg med ekstra tung fod tanken ud, hurtigere på motorvejen og på landevej kun i 4 gear så den kommer over 2000 RPM.
Derfor ved jeg så heller ikke, om det har virket endnu. Når der skal tankes kører jeg igen normalt og vender tilbage om det har løst mit problem :)
-
Så har jeg kørt lidt flere km i bilen, og det ser ud til at kemien i tanken har løst problemet :)
Om det er indbildning ved jeg ikke, men det virker også som om, bilen går lidt længere literen nu.