Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: hagensen efter 20. September 2016, 17:39
-
Føler mig lidt dum men kan ikke lige se hvordan min ribrem bliver strammet op den måler 1090 og har et medløber/strammerhjul som sidder med en bolt som også holder generator er med ac
-
Strammehjulet er fjederbelastet, når du skal have remmen af, tager du en 16mm ringnøgle på bolten i midten af strammerhjulet, så løfter du opad, den går ikke løs, den har venstre gevind. Et sted lige omkring drejepunktet er der et hul, og på delen du drejer er der et øre, når de er ud for hinanden sætter du en unbrako nøgle eller lignende i hullet, så bliver strammeren holdt indtil du har genmonteret remmen.
Angående din tikkelyd, kunne den stamme fra nederste remhjul på krumtappen, mange er vulkaniseret på navet for at opnå en svingningsdæmpende effekt, men de har også en kedelig tendens til at slippe vulkaniseringen.
Holt
-
Tak men sådan sidder min strammer ikke den sidder med en umbrako i midten og så boltet ind på generator prøver at se på remskiven om den er løs i vulkaniseringen
-
Du har ret, jeg var lige ude og se på en 1.6 benzin, og den har nok samme system. Der sidder en arm op ad generatorbeslaget, med et aflangt spor og en eller to bolte der holder den på plads, neden under strammerhjulet sidder der så en lang m5 eller m6 bolt op i beslaget, og det er denne bolt du strammer remmen med, når boltene i det aflange spor er løsnet ganske let.
Det er nemmest at komme til strammebolten under bilen.
Holt
-
Og hvis vulkaniseringen er ved at gå, så får man skiftet hjulet hurtigst muligt.
Vi havde nemlig en kunde, hvor vi konkluderede at vulkaniseringen var gået, han blev rådet til at lade bilen stå, så vi kunne skifte hjulet næste dag, men han skulle bruge bilen til at hente børn om eftermiddagen, han vil så komme med bilen næste dag, han kom så bare ikke næste dag da remmen sprang af og det kostede så en anden motor.
-
Tak for hjælpen min remskive er ikke gået løs i vulkanisering jeg kan ikke få den til at give sig ved vulkanisering når jeg har prøver at vride den med en stor skruetrækker giver den sig kun minimalt og går på plads uden pres så det må være knastkæde der er blevet slap efter kun 322000 km er jo kun kørt til nu