Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Erl efter 29. September 2016, 21:45
-
Motoren standsede under almindelig kørsel og dermed basta. Den vil ikke starte. Kan se at der kommer ikke tryk på diesel . Testeren siger : bsi powerlatch relæ A9B8 kortslutning til plus. Er der nogen her som ved noget om den fejl ? Er det nogen som ved hvor powerlatch relæ'et sidder ?
-
Du skal have en peugeot tester på for at få den rigtige fejlkode.
-
Hej og tak for svar. Nu er det sådan at bilen står hjemme i garagen, og det er lang vej til værkstedet, så prøver at løse opgaven. Har selv en tester som viser fejlkode P0238
-Signal turbortyk.
-Kortsluttet til positiv
-Permanent
Den anden tester som blev sat på er nok en som ser noget mer end min.
Begge viser til kortslutning, så om det er nogen som ved hvor powerlacth relæ sidder så er det vel en mulighed at undersøge.😉
-
Jeg tror umiddelbart ikke nogen af de fejl kan være skyld i at bilen overhovedet ikke kan starte, har du tjekket om tandremmen stadig lever?
Holt
-
Hej!
Er den med automatgear?
mvh
-
Tandrem er ok, den har lyst til at starte med startgas. Den er med manuel gear .
-
Det kan være en defekt dyse.
Prøv at tage alle 4 returløb af dyseren, få så en til at prøve at starte mens du ser ved returløbene på dyseren, hvis der løber diesel ud af et af dem, så er det 1 ny dyse der skal til
-
nu kan jeg ikke lige huske hvilke motorer der kører med fødepumpe, og hvilke der ikke gør, men hvis den ikke har en pumpebold i motorrummet, er der en fødepumpe i tanken, det kunne være der fejlen ligger.
Holt
-
Hej, den har pumpebeholder , og har prøvet returen på dyserne, det løber ikke nogen diesel
-
Kommer der diesel frem til højtrykspumpen?
-
Ja det kommer olie frem, og gennem pumpen, men ikke meget tryk på
-
Måske trænger den bare til et nyt brændstoffilter ??
Er det mere eller mindre stoppet, så får du heller ikke meget brændstof frem til dieselpumpen. Og dermed heller ikke nok dieseltryk/diesel efter pumpen..
Når dieselpumpen som her er "selvansugende" så KAN et stoppet filter give luft i systemet. Og den luft "gider" højtrykspumpen ikke "lege med" ;)
Ps !! Hjælp til selvhjælp er at oplyse enten reg. nr eller bare sidste 8 cifre i dit stelnummer.
Så kan der laves et opslag på nøjagtigt DIN dyt.
Info om kun " Peugeot expert 2.0hdi" giver ikke rigtig noget brugbart i et opslag på Peugeot service. Der er for mange muligheder til dette ;)
-
Erl skrev:
Jeg har set efter filtret som sidder ved pumpebolden, mon der er noget andet filter ? Det er RHK motor
-
Erl skrev:
Erl skrev:
Jeg har set efter filtret som sidder ved pumpebolden, mon der er noget andet filter ? Det er RHK motor
Nej ikke udover den "si" der sidder i tanken.. Den KAN over år stoppes af "snask"
Især af bakterie vækst i tanken. P.g.a. de obligatoriske 10 % bio diesel der tilsættes al diesel i DK. Har jeg selv oplevet.
-
Noget sent, men her er en opdatering. Nu kører den igen, problemet med manglende diesel til motoren var, at det spor på knastakselen som driver dieselpumpen var i stykker.:)