Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: mbp155 efter 24. Oktober 2016, 20:25
-
Har brug for lidt expert hjælp.
Min 308 1.6 e-hdi 2011 melder risiko for partikelfilter clogging. Jeg har dog kørt længere tur med 3000 omdr og med 3500 omdr uden held. Kan det være en sensor fejl?? Kan en tester se "fejlen"?? Eller hvad har i af gode råd??
Bilen har kørt 161000 km og har fået fyldt additiv på ved Ca 140000 hvor den osse fik nye dyser i.
-
Måske dit filter er blevet tæt, da du muligvis har kørt uden additiver i et stykke tid.
En kollega oplevede på sin 307 at filteret var tæt. Det undrede ham, og han undersøgte additiv beholderen. Computeren sad at der var en fin mængde tilbage, men der skabt vakuum i posen og derfor lå alt væsken i siden af posen og kunne ikke blive pumpet op i tanken.
Han hældte ny væske på og højtryks rensede filteret. Derefter var der ingen fejl mere.
Desuden sidder der også en temp sensor i filteret, måske den er gået. Jeg ved ikke om kan regenere, hvis den ikke virker. Så det ville nok ikke være en dårlig ide at få udlæst fejl. Jeg har en testere i Aarhus, hvis du er herfra.
-
Dette har været oppe flere gange på det sidste, og jeg tror det er vigtig at skelne mellem beskederne "risk of particle filter blocking" og "anti pollution fault" Min udlægning er at den første fejlmelding opstår når en føler eller lignende ikke kan registrere filtrets tilstand, og derfor for en sikkerheds skyld kommer med meldingen, hvorimod den anden fejl, der får systemet besked om at filtret rent faktisk er stoppet, eller hvad ellers kan udløse den fejl. Det kan naturligvis også være en fejl i overvågningen.
Holt
-
Ja en Diag tester KAN muligvis opklare problemet.
En C5 1,6 hdi, gav samme advarsel.. Den lokale mekanikker (der ikke havde en egnet tester) dømte filteret færdigt. Hmm
En Diag tester viste ingen kontakt med pågældende computer der styre additivet.
Løsningen var i dette tilfælde, en stikforbindelse oven på tanken. ( Her var der adgang gennem en lem under bagsædet )
Lidt rensning af stik dér, gav kontakt til pågældende computer. Og advarslen forsvandt.
Da der nu var hul igennem mellem tester og computer, så kunne tilstanden aflæses, samt testes ALT helt ok.
Stikforbindelserne over/ved tanken, sidder jo ret udsat for fugt og møg.
Lige hvad additiv/filter m.m. angår, så kan Diagbox testeren give masser af oplysninger.
(Den kan NÆSTEN oplyse farven på dine sokker) ;)
-
Fik endelig aflæst fejlen og den melder
Fejlkode p1435: Additivpumpestyring - Kommunikation mangler/indeholder fejl
Fejlkode p1435: Additivpumpestyring - Funktion fejler
Kunne godt tyde på noget stik forbindelse. Evt den oven på tanken. Der må osse sidde en nede ved pumpen tænker jeg.
Håber det er stikket der skal renses. sådanne en pumpe er nok ikke helt gratis.:(
-
mbp155 skrev:
Fik endelig aflæst fejlen og den melder
Fejlkode p1435: Additivpumpestyring - Kommunikation mangler/indeholder fejl
Fejlkode p1435: Additivpumpestyring - Funktion fejler
Kunne godt tyde på noget stik forbindelse. Evt den oven på tanken. Der må osse sidde en nede ved pumpen tænker jeg.
Håber det er stikket der skal renses. sådanne en pumpe er nok ikke helt gratis.:(
"Fejlkode p1435: Additivpumpestyring - Kommunikation mangler/indeholder fejl" KUNNE sagtens være en stikforbindelse.. Prøv først den nemme.. De stik oven på tanken gennem lemmen i vognbunden..
Med lidt held så ??? ;)
Med nævnte fejl "Kommunikation mangler" vil ikke engang en Diagbox tester kunne aflæse filteret eller øvrige fejl vedr. dette.. Det er et MUST at der er forbindelse..