Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: jjlp efter 09. November 2016, 21:43
-
Hej alle
Så fik jeg min nye brugte peugeot 206+ 1.4 hdi.
1. Forhandler og jeg kunne ikke få gang i radioen. Der kommer lys i den når man tænder for nærlyset og man kan høre at den vil skubbe cd ud når man trykker på eject, men den kan ikke tænde :( der nogen som har nogle gode bud på hvad der kan være galt eller er den bare kaput og forhandle må installere en ny?
2. Kan se i servicehæfte at tandremsskift skal foretages ved 10år eller 180.000 KM, er det korrekt for jeg synes jeg læser andre steder det er 5 år eller 120.000KM
3. Skal der laves nogen kontrol af FAP partikelfiltret eller passer det bare sig selv?
4. Findes der "komfort"blink til denne model?
5. et måske dumt spg. men har sådan en 206+ 1.4 hdi turbo?
Håber I har tid og lyst til at besvare mine spørgsmål.
Tak :)
-
2. Begge dele er på sin vis rigtigt. Hvis du skifter ved 5 år eller 120.000km opretholder du en Peugeot motorgaranti, som jeg dog mener kun dækker havari af motor ved tilfælde hvor tandremmen er skylden. Det reelle service interval er 10år og 180.000km.
Hvad jeg ved er der ikke problemer med at holde det der står i servicehæfte :) På min 1.6 hdi går jeg efter hæfte, da samme motor ved Citroen ikke har de 5år og 120.000km garanti.
3. Det skulle gerne passe sig selv, og kun give lyd hvis der er noget. Man kan selvfølgelig undersøge hvad stand det er i, så man ved det, via pp2000 eller diagbox.
5. Ja den har turbo :)
De andre ting ved jeg ikke lige noget om, og skulle jeg tage fejl med hvad jeg har skrevet, er der nok nogen der retter mig :D