Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: larsfiona efter 18. November 2016, 23:47
-
Nu er den begyndt at lyse og har tjekket luft tryk det er ok,
Hvordan slukker man sådan en i en 3008
-
Nu er du sparsom med oplysninger om netop din dyt.. Så hvordan kontrollen specifikt er på din bil er et gæt. Dog er det mest sandsynligt, at det er med en trådløs sender i hvert hjul.
Så du KAN have en defekt sensor ?? Eller også har du bare fået en periodefejl, der er gået i sig selv igen.. Trods fortsat lysende lampe for dæktryk.
Du kan PRØVE denne helt uskadelige nulstilling af systemet. Det nulstiller evt. bilens system, og KAN slukke en lysende lampe.
1. Med stoppet motor og uden tænding, tager du en batteripol af batteriet.
2. Med polen taget af, så venter du min. 2 - 3 min.
3. På med polen igen.
4. Vent igen 2 - 3 min. UDEN tænding på.
5. Sæt tænding på. Vent igen 1 - 2 min og start bilen normalt.
6. MÅSKE er du heldig, at lampen nu er slukket.. Er den ikke slukket, så har du bare spildt 10 min. arbejde.
Mvh Mikael ;)
-
Skriver den ikke hvilket hjul det er, typisk falder trykket jo i dækket når det blir koldere, giv den lidt mere luft og se om det hjælper, selvom du har tjekket.
-
larsfiona skrev:
Nu er den begyndt at lyse og har tjekket luft tryk det er ok,
Hvordan slukker man sådan en i en 3008
Hvor meget luft køre du med?
Nu når den er med dæktrykskontrol, så må den være fra 2014-2015.
2016 modelen, den køre over ABS føleren
-
ok tak for svar bilen er en 2016
Kører med 2,4 luft
-
larsfiona skrev:
ok tak for svar bilen er en 2016
Kører med 2,4 luft
Hvis det er den nye model fra sidste måned, så køre den over ABS sensoren og du skal nulstille den inde i menuen, og du vil kunne se hvordan i bogen der fulgte med bilen.
2.4 bar er for lidt, du skal køre med 2.6-2.8 bar
-
ER der nogen der ved om den har tpms ventiler eller måler den på abs føler bilen er en 2016 ikke den nye men den sidste af de gamle
-
larsfiona skrev:
ER der nogen der ved om den har tpms ventiler eller måler den på abs føler bilen er en 2016 ikke den nye men den sidste af de gamle
Det vil muligvis ses af et opslag på Peugeot service ??? Men kræver at det er præcis din bil der slås op.
Og det kræver et oplyst reg. nr eller mindst sidste 8 cifre i dit stelnummer. ;)
-
larsfiona skrev:
ER der nogen der ved om den har tpms ventiler eller måler den på abs føler bilen er en 2016 ikke den nye men den sidste af de gamle
Du kan blot kigge på ventilerne, er de med føler ligner de slet ikke en alm ventil.
-
Ole S skrev:
larsfiona skrev:
ER der nogen der ved om den har tpms ventiler eller måler den på abs føler bilen er en 2016 ikke den nye men den sidste af de gamle
Du kan blot kigge på ventilerne, er de med føler ligner de slet ikke en alm ventil.
Det kan man ikke altid gå ud fra, da nogle følere er med gummi ventiler
-
larsfiona skrev:
ER der nogen der ved om den har tpms ventiler eller måler den på abs føler bilen er en 2016 ikke den nye men den sidste af de gamle
din model er normalt med føler i hjulene
-
så er sagen opklaret skulle have ventiler med dæktryksføler i, har snakket med sælger og han havde samme prob og fik at vide at det ikke kunne løses så han troede på det og det gik jo over når der kom sommerhjul på. han ville tage kontakt til sin mekaniker ot sige at han nok er blevet snydt/ vildledt.
Jeg må nok købe nogle ventiler så.
Men det er jeg er mest træt af at der er gået 3-4 uger inden at bilen har set at der er blevet skiftet dæk det er sku ikke iorden
Vil klage til Peugeot tror jeg
-
Det kunne godt tyde på, at det mest er korte/kortere ture du kører. Der går nemlig noget tid fra man starter til den melder fejl, da den gør en del forsøg på at få data fra ventilerne inden den brokker sig. Det er jo noget begrænset, hvor meget strøm sådan en ventil kan indeholde, så derfor kan der gå en rum tid før de melder trykket til modtager enheden, derfor kan der gå en del tid fra man starter til systemet melder fejl.
-
sgt skrev:
Det kunne godt tyde på, at det mest er korte/kortere ture du kører. Der går nemlig noget tid fra man starter til den melder fejl, da den gør en del forsøg på at få data fra ventilerne inden den brokker sig. Det er jo noget begrænset, hvor meget strøm sådan en ventil kan indeholde, så derfor kan der gå en rum tid før de melder trykket til modtager enheden, derfor kan der gå en del tid fra man starter til systemet melder fejl.
På en løve, der går der 1-2km før systemet har registreret dataen fra sensoren, når strømmen har været taget på bilen, nye sensore der er bevet tilføjet via tester virker prompte.
på fx 407eren der får man først en besked efter 300-600km, når man køre med hjul uden sensore, og det er kun for at minde føren om at han selv skal kontrollere dæktrykket :)
-
pug407aut skrev:
På en løve, der går der 1-2km før systemet har registreret dataen fra sensoren, når strømmen har været taget på bilen, nye sensore der er bevet tilføjet via tester virker prompte.
på fx 407eren der får man først en besked efter 300-600km, når man køre med hjul uden sensore, og det er kun for at minde føren om at han selv skal kontrollere dæktrykket :)
Hmm...
Det kan sgu godt være jeg må give dig ret, og tage min erfaring til efterretning. Den kommer af en kammerats 407'er, men må da indrømme, at jeg ikke har nærstuderet data fra sensorerne ved opstart og kørsel mv.
-
Er den nogle der evt ved hvor tpms ventiler kan købes møj billig.,
-
Peugeot tager ca 1400kr for 4 styk
Det er også ca det vi tager for dem på arbejdet